A 2019-es csomagszezon legerősebb napjait is meghaladó mennyiség érkezett november utolsó hetében és december első két napjában a Magyar Postához,
a tavalyinál tehát jóval erősebb karácsonyi szezon várható.
Az idén több tényező együttes hatása érvényesülhet:
nagyobb csomagmennyiség érkezett az üzemekbe novemberben. Az évről évre erősebb karácsonyi szezon mellett egyértelműen forgalomnövelő tényező maga a járvány is. Az elmúlt két hét forgalmi adatai szerint a pandémia mostani, második hulláma is adott egy lökést az online kereskedelemnek, csakúgy, mint tavasszal.
November második felétől átlagban kétszer akkora a beérkező csomagmennyiség, mint egy nyári napon jellemző.
Felmérésekből kiderül: a vásárlók szerint az online rendelés nem csupán kényelmesebb, hanem biztonságosabb is a mostani helyzetben.
A Magyar Posta adatai szerint a novemberi belföldi csomagforgalom közel 30 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban.
A fokozott forgalom – a tapasztalatok szerint - karácsonyig kitart.
A Magyar Posta logisztikai üzemeltetési igazgatója, Varga János azt mondta:
a csomagmennyiség extrém növekedése miatt a kézbesítési időszakot is bővítettük, idén a megszokottnál korábban, már novemberben döntöttünk arról, hogy a szombati napokon is kézbesítenek csomagokat a munkatársaink."
Varga János szerint a következő hetekben a megnövekedett online rendelések miatt még inkább érdemes figyelni arra, hogy az adott webáruház milyen szállítási időt vállal, illetve mi az az utolsó időpont a rendelésre, amikor garantálják a csomag karácsony előtti érkezését.
A Magyar Posta továbbá javasolja, hogy
a megrendelés véglegesítése előtt a vásárlók ellenőrizzék a címadatokat, és mindenképpen oda kérjék a csomagot, ahol biztosan át tudják azt venni.
Az utóbbi időben ugyanis azt tapasztalható, hogy jelentősen megemelkedett a címmódosítást kérő ügyfelek száma. A küldemény kézbesítési ideje ilyenkor meghosszabbodhat, a csomag végül akár csak 1-2 nappal később juthat el a módosított címhelyre.
Piackutatásokból kiderül: az online vásárlók közül legtöbben műszaki cikkeket, ruházati termékeket és informatikai eszközöket vásárolnak. Az idei szezonban a Magyar Posta tapasztalatai szerint a szokásos sláger termékek, mint például a tévé, a notebook, a mobiltelefon mellé kiemelkedő volumenekkel csatlakozott a porszívó, egyes kozmetikai termékek, sporteszközök, étrendkiegészítők és vitaminok.
A járvány miatt valószínűsíthetően kevesebben utaznak rokonokhoz, ismerősökhöz karácsonykor, emiatt többen adhatnak fel csomagot a postákon a szeretteiknek, mint a korábbi években.
A Magyar Posta azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ne halogassák a feladást az utolsó napokra. A legbiztosabb, ha december 18-ig feladják a csomagot, hogy az ünnep előtt megérkezzen a címzetthez.