A Facebook szigorítja a koronavírusra hivatkozó hirdetésekkel kapcsolatos szabályait, amivel megkísérli korlátozni a téves információkat és megelőzni a vírussal kapcsolatos pánikot.
A közösségi óriás mostantól tiltja azokat a hirdetéseket, amelyek a koronavírus gyógyítását ígérik, vagy pánikot akarnak kelteni.
A cég szóvivője azt nyilatkozta a Business Insidernek, hogy ilyen lehet az a hirdetés, amely például korlátozott mennyiségű készletre utal, vagy garantálja a gyógyítást vagy a megelőzést.
A Facebook, más technológiai platformokhoz hasonlóan, jelenleg is küzd a pánikot terjesztő üzenetváltások és a néha egyenesen félrevezető információk ellen a COVID-19 koronavírus kapcsán, amely világszerte több mint 82 ezer embert fertőzött meg és az elmúlt néhány hónapban több mint 2800 ember halálát okozta.
A Facebook kiszűri a kétes, esetleg valótlan állításokat, és eltünteti ezeket a hírcsatornából.
Január végén a cég már közölte, hogy eltávolítja a vírusról szóló azon hamis információkat, melyeket vezető globális egészségügyi szervezetek és a helyi egészségügyi hatóságok úgy jelöltek meg, hogy becsaphatja a hiszékeny embereket.
Más technológiai vállalatok is tapasztaltak nemkívánatos tevékenységeket a járvány kapcsán. Az Amazon például bünteti azokat az eladókat, akik irreálisan megemelték a szájmaszkok normál eladási árát.
Forrás: Businessinsider.com