E-számla befizetése vagy személyes adatai megadása során mindig legyen elővigyázatos! - tanácsolja a vállalat ügyfeleinek. Célszerű figyelmesen elolvasni a kapott e-mailt, és ha az abban szereplő adatok nem pontosak, vagy a levél helyesírási hibákat tartalmaz, illetve ha magyartalan, online programmal fordított (például ékezet nélküli) mondatokat találunk benne,
ne adjuk meg személyes vagy banki adatainkat!
Ha olyan hivatkozást találunk a levélben, amelynek a nevében nem a megszokott cím szerepel, ne is kattintsunk rá!
Fontos megjegyezni, hogy
bizalmas adatokat (például jelszavakat, személyes adatokat, banki azonosítót) az MVM Next sem kér e-mailben.
A cég arra kéri ügyfeleit, ellenőrizzék, hogy a megszokott időszakban érkezett-e a számlaértesítés, és a számla összege megfelel-e a fogyasztás alapján vártnak.
Az MVM minden esetben pdf-formátumban csatolja az e-számlát a számlaértesítő üzenethez. Mindig célszerű ellenőrizni, hogy
a pdf-számla valóban a saját nevünkre, felhasználási helyünkre szól-e, és a megfelelő időszakra állították-e ki.
Gázszámla és villanyszámla esetén is az MVM Next online ügyfélszolgálat a feladó e-mailben megjelenített neve, bár ezt a csalók leutánozhatják. Fontos viszont a megjelenített e-mail cím mögötti tényleges e-mail-cím (amely egyes levelezőrendszerek a kurzor odaillesztésére jelenítenek meg), azaz az
Az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy és noreply@nkm.energy 2021. január 1-jétől már nincs használatban, ezért ha ezekről a címekről érkezik látszólagos számlaértesítő, az minden bizonnyal adathalász-kísérlet
- hívják fel a figyelmet.
Ugyancsak adathalász-kísérlet, ha olyan ügyfél kap számlát, aki nem az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. (korábban NKM Energia Zrt.) ügyfele.
Az adathalász-eseményeket az adathalasz@mvm.hu e-mail-címen át lehet jelezni a közműcég felé, akár ügyfele valaki a vállalatnak, akár nem.
Forrás: Mvmnext.hu