Az összegből körülbelül
500 millió dollár jut abba az alapba, melyet a tragédiákban meghalt 346 ember családjának kárpótlására hoznak létre, 243 millió dollár a közigazgatási bírság, és 1,7 milliárd dolláros kártérítést fognak fizetni az ügyfeleik számára.
Azonban a büntetéssel az ügy nem zárul le. A második, 2019 tavaszán történt katasztrófában érintett Ethiopian Airlines balesetének áldozatait képviselő ügyvédek polgári peres eljárást kezdeményeznek. Véleményük szerint egy olyan társaság, amely hajlandó 2,5 milliárd dollárt fizetni (ez mintegy 750 milliárd forint), csak hogy elkerülje a büntetőeljárást, az rejteget valamit, és a felszínre került szabálytalanságok csak a jéghegy csúcsát jelentik.
Az amerikai Igazságügyi Minisztérium szerint a vállalat tisztségviselői elrejtették az automatizált repülésirányító rendszer változásairól szóló információkat, melyek a vizsgálatok szerint előidézték a két katasztrófát.
A Boeing hat hónapig nem működött együtt a nyomozókkal.
A nyomozásra az után került sor, hogy fél éven belül a vállalat két gépe is lezuhant.
A Boeing 737 MAX első légikatasztrófája 2018 októberében volt, akkor a Lion Air JT610-es járata zuhant le, fél évvel később az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép szenvedett balesetet. Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.
A katasztrófák után a Boeing több milliárd dollárt fordított a típus áttervezésére, a tilalommal egyidejűleg a hatóság légi alkalmassági direktívát adott ki, ebben rögzítették, hogy milyen módosításokat kell végrehajtani. Emellett előírták a korábban nem kötelező, pilótáknak szóló átképzési program teljesítését is.