A gyémántszektor egyik legnagyobb szereplőjének számító De Beers gyémánteladásai 10 százalékkal erősödtek januárban, ami meghaladta a vállalat teljesítményének 20 éves átlagát – írja a The Guardian.
A világ legnagyobb gyémántbánya-cége 650 millió dollárért adott el januárban nyersgyémántot, messze felülmúlva a tavaly januárban mért 551 milliós szintet.
Ráadásul 2018 óta nem volt ilyen erős évkezdése a vállalatnak.
A felfutás hátterében jelentős részben az erős karácsonyi ékszerkereslet áll, illetve a kínai újév, valamint a közelgő Valentin-nap is erősen felhajtja a keresletet a drágakő iránt.
Mindez arra utal, hogy a tavalyi év első felében tapasztalt csökkenés után megfordult a trend, és az elmúlt hónapokban egyre erősebb lett a gyémántkereslet. A De Beers Group vezérigazgatója, Bruce Cleaver kiemelte, a nyersgyémántokból csiszolt gyémántokat előállító cégek elkezdték feltölteni a készleteiket, hogy ki tudják elégíteni a kiskereskedőktől érkező igényeket.
Jóllehet Cleaver maga is kiemelte, hogy a gyémántszektor jelenleg egy sérülékeny talpra állási szakaszban van, a cégvezető igen optimista a növekvő kereslet miatt. Ezt erősíti meg az is, hogy a De Beers januárban 5 százalékkal árat is tudott emelni.
Mindazonáltal a tavalyi év egésze mutatja, hogy csak az év végén indult meg a talpra állás a gyémántpiacon. A De Beers eladásai ugyanis harmadával csökkentek 2020-ban, majdnem 10 éves mélypontra süllyedve.
A vállalat számításai szerint összesen 2,7 milliárd dollárban adhattak el nyersgyémántot tavaly, ami jelentős csökkenés a 2019-es 4 milliárd dolláros értékhez képest.
Decemberben azonban már látszódtak a talpra állás jelei. A De Beers pénzügyi eredménye ugyanis az év utolsó hónapjában már felülmúlta a megelőző év decemberének teljesítményét.