A Spotify mérései szerint a tavalyi negyedik negyedévben megduplázódott a podcast-hallgatási órák száma, ahogy a koronavírus-járvány miatti lezárások következtében sokan kerestek otthoni szórakozási lehetőségeket – írja a The Guardian.
A siker eredményeként a Spotify fizető felhasználóinak száma, éves alapon, 24 százalékkal bővült.
Az audio streaming vállalatnak jelenleg már 155 millió előfizető felhasználója van. Emellett az ingyenes alkalmazást használók száma is 27 százalékkal emelkedett. A teljes felhasználószám ezzel elérte a 345 milliót.
A Spotify azért emelte ki a podcastok sikerét, mert a tavalyi utolsó három hónapban a felhasználók negyede hallgatott valamilyen podcastot. A cég szerint ez igazolja, hogy a Spotify miért költött hatalmas összegeket arra, hogy új tehetségeket találjon a podcastok terén – ezzel túllépve a pusztán zenei szolgáltatáson.
A tavalyi év végén egyébként 2,2 millió podcast volt elérhető a Spotify-on, ami hatalmas növekedés a 2019 végén mért 700.000 darabhoz képest.
Mindez pedig üzletileg is igen jól jött a Spotify-nak. A cég hirdetési jövedelme ugyanis, éves alapon, 29 százalékkal 281 millió euróra bővült, ahogy az év végére a hirdetők kereslete visszapattant az év eleji gyengélkedésekhez képest.
A negyedik negyedévben ráadásul a podcastokhoz köthető hirdetési bevételek több mint 100 százalékkal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához képest, miközben a hirdetők száma 50 százalékkal bővült a harmadik negyedévhez képest. A tavalyi utolsó három hónapban egyébként a hirdetések adták a Spotify teljes bevételeinek 13 százalékát.
A társaság üzletének fő motorját továbbra is az előfizetések adják. Az ezekből származó bevétel 15 százalékkal 1,89 milliárd euróra emelkedett. Az összbevétel közben 17 százalékkal 2,17 milliárd euróra erősödött a megelőző év azonos időszakához képest.
Miközben viszont a Spotify rekord számú (31 millió) előfizetőt csábított magához a múlt évben,
a vállalat részvényárfolyama mégis 8 százalék körüli gyengüléssel reagált az adatokra, elsősorban a vártnál vérszegényebb előrejelzések miatt.
A menedzsment ugyanis úgy számol, hogy 2021-ben 427 millió havi aktív felhasználója, és 184 millió előfizetője lesz.