Hatalmas beruházási hullámra készül a Sony. A legendás japán társaság szerdán jelentette be, hogy a következő három évben összesen 2000 milliárd jenes (18,39 milliárd dollár) stratégiai beruházást tervez – írja a CNBC.
A vállalat célja, hogy kiterjessze a játék- és szórakoztatóipari üzletágát, és több felhasználót szerezzen.
A Sony közleményben hangsúlyozta, hogy a felgyorsítanák a mobil és online szolgáltatásokba irányuló beruházásokat.
Végső soron pedig 1 milliárd főre növelné a cég azoknak a felhasználóknak a számát, akik közvetlenül használják a Sony szolgáltatásait – a jelenlegi felhasználói szám 160 millió körül mozog.
A Sony mindezek keretében nagyobb hangsúlyt fektetne a filmekre, a játékokra, valamint egyéb más tartalmakra, melyeket olyan platformokon keresztül értékesítenek, mint a PlayStation játékkonzol.
A cég egyébként igen erős időszakot produkált az elmúlt időszakban, köszönhetően az új PlayStation 5 konzol iránti erős keresletnek a novemberi piacra dobás óta. Ahogy azonban a globális chiphiány számos iparágat érint, a Sonynak is gondot jelent, hogy nehezen tudja kielégíteni a konzolok iránti keresletet.
A probléma megoldása pedig igen fontos lenne a Sonynak, ugyanis a vállalat erőteljesen épít az online játékok letöltésére, illetve az előfizetői szolgáltatásokra.
Az április elején kezdődő pénzügyi évre a vállalat 14,8 millió darab PlayStation 5 konzol értékesítésével számol.