Az eladott Volkswagenek fele elektromos lenne 2030-ra

Horizontal AUTO INDUSTRY CAR LOGO ASSEMBLY LINE (FILES) In this file photo taken on February 25, 2020 an employee of German car maker Volkswagen (VW) fixes a VW logo on a Volkswagen ID.3 electric car at an a assembly line of the Volkswagen car factory in
Már márciusban elsütötték az áprilisi tréfát
Vágólapra másolva!
A Volkswagen bejelentette, hogy a tervei szerint az eladott autóinak fele elektromos lenne 2030-ra. Mindehhez nagyon komoly fejlesztéseket tervez a következő években az autógyártó óriás.
Vágólapra másolva!

Nagy bejelentést tett a Volkswagen: a német autógyártó közölte, az eladott autóinak fele elektromos (pontosabban: akkumulátor-meghajtású) lesz 2030-ra – írja a CNBC.

A cég emellett azzal tervez, hogy 2040-re már az eladott újautóinak közel 100 százaléka zéró károsanyag-kibocsátású modell lesz, legalábbis a vállalat vezető piacain.

Mindez a Volkswagen hosszabb távú tervébe illeszkedik, amely szerint a társaság 2050-re teljesen karbonsemleges lenne.

A Volkswagen emellett közölte, olyan szoftvert szeretnének fejleszteni, amely növelné a társaság nyereségességét az elektromos átállás során. Nem meglepő tehát, hogy a vállalat 73 milliárd eurót tervez fordítani technológiai fejlesztésekre 2021 és 2025 között, ami a cég teljes beruházásainak 50 százalékát tenné ki.

Komoly átállásra készül a Volkswagen Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Hendrik Schmidt

Emellett a vállalat szeretne kidolgozni egy „kontrollált akkumulátor beszállítói láncot", ami egyértelműen arra utal, hogy a Volkswagen szeretné csökkenteni a függőségét a nemzetközi beszállítói láncoktól. Ennek jegyében bevezetnének egy egységes akkumulátor formátumot, illetve hat gigagyárat nyitnának Európában, 2030-ig.

Az első ilyen gigagyár Svédországban (Skellefteå) nyílna, és a Northvolt üzemeltetné. A termelés várhatóan 2023-ban indul majd be.

A második gyár a kínai Gotion Hight-Tech segítségével jönne létre, és a németországi Salzgitterben nyitná meg a Volkswagen. Itt a gyártás 2025-ben kezdődhet meg.

Jól látszik tehát, hogy a világ legnagyobb autógyártói lendületesen állnak át az elektromos modellekre. Ahogy az is egyre világosabb, hogy az akkumulátorok gyártása terén a cégek szeretnének egyre inkább a saját gyártási kapacitásaikra támaszkodni, hogy csökkentsék a függőségeiket az esetleges beszállítói sokkokkal szemben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!