Megkapta a vasúthatósági engedélyt a tramtrain

tram-train
Vágólapra másolva!
Megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamosszerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie - írta a Magyar Nemzet pénteken.
Vágólapra másolva!

A tervek szerint valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar - és közép-európai - vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza,

ideiglenes menetrenddel.

Időközben elkészültek a vásárhelyi karbantartóbázis tervei, a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged-Rendező pályaudvaron már épül a javítócsarnok, és zajlanak a közműkiváltások is. A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő év februárja. Toborozzák a járművezetőket is - írta a lap.

Illusztráció Forrás: MÁV Zrt.

A Magyar Nemzet emlékeztet, hogy a Hódmezővásárhely-Szeged vasút-villamos rendszer létesítése érdekében 2012-ben született az első részletes megvalósíthatósági tanulmány. A fejlesztés lényege, hogy a meglévő városközi vasúti pályát, valamint a Szegeden kiépült villamoshálózatot felújítják, összekötik, Hódmezővásárhelyen belül pedig kiépítik a városi villamospályát. Mivel a nagyvasút nem villamosított, ezért

olyan hibrid működésű villamosszerelvényeket szereztek be,

amelyek a nyílt pályán dízelmotorral haladnak, a városon belül pedig az ott kiépített energiaellátást használják.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!