Oroszország nagyratörő tervekkel váltaná ki a Szuezi-csatornát

Az orosz sarkvidéki tengeri útvonal 2020-ban, teherszállítás, teherhajó, orosz, Oroszország
Jégtörő készenléti hajó Fedor Ushakov
Vágólapra másolva!
A legrövidebb tengeri útvonal Európa és Ázsia között az Északi-sarkvidéken át vezet, a vastag jég miatt azonban az év jelentős részében nem járható. Oroszország ezért úgy döntött, hogy a közeljövőben mintegy 10 milliárd dollárt (3 ezer milliárd forint) fektet be annak érdekében, hogy a régió az év 365 napjában nemzetközi szállítási folyosóvá válhasson.
Vágólapra másolva!

Az útvonal fejlesztése hatalmas beruházást igényel, azonban a potenciális nyereség jóval nagyobb lesz ennél.

- mondta el Andrej Belouszov, a miniszterelnök első helyettese, megjegyezve, hogy ennek eléréséhez a kormánynak ki kell alakítania a megfelelő infrastruktúrát és korszerűsíteni a térség navigációs rendszereit.

A közelmúltban az Origó is beszámolt róla, hogy az orosz kormány már elkezdte építeni a világ leghatalmasabb nukleáris sarkvidéki jégtörő flottáját. Belouszov pedig azt is kifejtette, hogy tervezik egy digitális platform felállítását, amely lehetővé teszi a szállítmányozók számára, hogy nyomon követhessék a rakomány mozgását.

Az útvonal, amely Oroszország északi, sarkvidéki és távol-keleti régióinak teljes hosszában húzódik, az elkövetkező években akár az Európa és Ázsia között szállított áruk fő kereskedelmi útvonalává válhat,

ugyanis felére csökkenti a szállítási időt, szemben a hagyományos szuezi vagy panamai útvonalakkal. Ez jelentős költségcsökkentést eredményez, így hát nem véletlen, hogy a kontinensnyi méretű ország az áruszállítás nagy volumenű növekedését várja a beruházásoktól.

Orosz jégtörő hajó az Északi-tengeren Forrás: sovcomflot.ru

Moszkva tervei szerint

2024-re évente akár 80 millió tonna rakományt lesz képes itt szállítani, 2030-ra pedig az útvonal az egész szezonban járható lesz, és évente 150 millió tonna áru áramolhat keresztül az Oroszország kizárólagos gazdasági övezetében található tengeri folyosón.

Ezen kívül a kormány 2030-ra felújítaná az ország összes fontosabb közlekedési folyosóját is, beleértve a Transzszibériai vasútvonalat, valamint egy autópályát, amely összeköti Finnországot Nyugat-Szibériával.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről