Az 510 méter hosszúságú híd korszerűsítése és bővítése a NIF beruházásában valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.
A Rákóczi híd közvetlen szomszédságában zajló átfogó fejlesztésben egyrészt a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, másrészt kettőről három vágányosra bővül a vasúti átkelő.
A három közül elsőként az északi hídszerkezet készült el, ezen a forgalom áprilisban indulhatott meg.
Ezután a régi, immár középső pozícióba került hídszerkezet elbontása következett, majd a középső hídszerkezet alépítményeit tették alkalmassá az új felszerkezet fogadására. Ennek során elkészült a budai oldalon az új hídfő középső felszerkezet alá eső szakasza, valamint a mederpillérek vasbeton szerkezetének magasítása.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat a projekt jelenlegi állásáról:
Jelenleg pedig már az acél felszerkezet építése zajlik - az északi hídszerkezet építése során már megismert emelőszerkezetek és úszódaruk segítségével.
Öt darab, egyenként 80 méter hosszú úsztatási egység beemelése már rendben lezajlott, október első hetében tervezetten a záró acélszerkezeti elem is beemelésre kerül.
A hídhoz csatlakozó szakaszon már felvonultak a vasútépítők, akik megkezdték a beépítésre kerülő sínszálak előkészítését annak érdekében, hogy amint az új, középső hídszerkezet átjárhatóvá válik, azonnal megkezdhessék rajta a vasútépítést.
November hónap folyamán a déli hídon is megszűnik a forgalom, a vágány áthajlításra kerül az új, középső hídszerkezetre, melyen a forgalom felvétele december hónap folyamán megtörténik. A projektet jól jellemzi, hogy felszerkezetenként több mint 2500 tonna acélanyag kerül felhasználásra.