Látványos felvételek az épülő budapesti vasúti hídról - galéria

2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
Vágólapra másolva!
Már javában zajlik az acél felszerkezet építése a budapesti Déli összekötő vasúti átkelő középső hídján - értesült a Magyarépítők.hu a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Öt darab, egyenként 80 méter hosszú acélszerkezeti elemet már beemeltek, október első hetében tervezetten a zárótag is beemelésre kerül.
Vágólapra másolva!

Az 510 méter hosszúságú híd korszerűsítése és bővítése a NIF beruházásában valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.

A Rákóczi híd közvetlen szomszédságában zajló átfogó fejlesztésben egyrészt a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, másrészt kettőről három vágányosra bővül a vasúti átkelő.

A három közül elsőként az északi hídszerkezet készült el, ezen a forgalom áprilisban indulhatott meg.

Ezután a régi, immár középső pozícióba került hídszerkezet elbontása következett, majd a középső hídszerkezet alépítményeit tették alkalmassá az új felszerkezet fogadására. Ennek során elkészült a budai oldalon az új hídfő középső felszerkezet alá eső szakasza, valamint a mederpillérek vasbeton szerkezetének magasítása.

A képre kattintva tekintse meg galériánkat a projekt jelenlegi állásáról:

2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés
2021, Budapest, Duna, Aszfalt, DÖVH, NIF, déli, összekötő, híd, vasúti híd, hídfelújítás, hídépítés, vasút, vasútfejlesztés

Jelenleg pedig már az acél felszerkezet építése zajlik - az északi hídszerkezet építése során már megismert emelőszerkezetek és úszódaruk segítségével.

Öt darab, egyenként 80 méter hosszú úsztatási egység beemelése már rendben lezajlott, október első hetében tervezetten a záró acélszerkezeti elem is beemelésre kerül.

A hídhoz csatlakozó szakaszon már felvonultak a vasútépítők, akik megkezdték a beépítésre kerülő sínszálak előkészítését annak érdekében, hogy amint az új, középső hídszerkezet átjárhatóvá válik, azonnal megkezdhessék rajta a vasútépítést.

November hónap folyamán a déli hídon is megszűnik a forgalom, a vágány áthajlításra kerül az új, középső hídszerkezetre, melyen a forgalom felvétele december hónap folyamán megtörténik. A projektet jól jellemzi, hogy felszerkezetenként több mint 2500 tonna acélanyag kerül felhasználásra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!