Jövőre már elektromos autókat gyártana a csőd szélén álló Evergrande

autó, Kína, kínai, Hengchi,  
 transport Horizontal
A Hengchi 1 car is seen during the 19th Shanghai International Automobile Industry Exhibition in Shanghai on April 19, 2021. (Photo by Hector RETAMAL / AFP)
Vágólapra másolva!
A kínai Evergrande ingatlanfejlesztő hetek óta lázban tartja a globális elemzőket és befektetőket, mivel folyamatosan fennáll a kockázata annak, hogy a vállalat fizetésképtelenné válik, és nem tud fizetni a kötvényeseinek. Ez pedig sokak szerint nagyon súlyos hatással lenne nemcsak a kínai gazdaságra, de akár a világpiacokra is. Úgy tűnik, az egyetlen szereplő, aki nem aggódja túl ezt a helyzetet, maga az Evergrande. A cég elektromos autókkal foglalkozó üzletága ugyanis bejelentette, jövőre már piacra is dobnák az első járműveket.
Vágólapra másolva!

Jövőre már piacra dobhatja az elektromos autóit az Evergrande kínai ingatlanfejlesztő-gigász elektromos járművekkel foglalkozó üzletága. A terv mindenképpen impozáns, főleg, hogy az elmúlt hetekben mindenki azzal volt elfoglalva, hogy a cég bármelyik pillanatban csődbe mehet, ha nem tud fizetni a kötvényeseinek.

Úgy tűnik azonban, hogy maga az Evergrande inkább a jövőbe tekint, és bejelentette, meg is állapodott a beszállítókkal, illetve a gyárának helyet adó Tiencsin vezetésével.

Ennek eredményeként pedig hamarosan meg is kezdődhet a Hengchi márkájú elektromos autóinak tömeggyártása

– írja a CNBC.

A befektetők egyébként jól reagáltak a bejelentésre. Az Evergrande elektromos autó üzletágának (China Evergrande New Energy Vehicle Group) részvényei a hírre több mint 10 százalékot erősödtek a hongkongi tőzsdén.

A vállalat eddig is nagyban gondolkodott. Bár még egyetlen járművet sem dobott piacra, a korábbi bejelentése alapján 2025-re már évi 1 millió darab járművet tervez legyártani.

Hogy mindeközben az anyacég 300 milliárdos adósságával mi lesz, az egyelőre nyitott kérdés, különösen, hogy a világ leginkább eladósodott ingatlanfejlesztőjéről van szó.

További izgalmas kérdés lesz, hogy a vállalat mekkora szeletet tudn kihasítani magának a kínai elektromosautó-piacból, ahol már most is olyan feltörekvő szereplő dominálnak, mint a Nio vagy a Xpeng, de ott vannak az olyan, rutinos vállalatok is, mint a BYD vagy a Tesla.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!