Az elektromobilitás jelentőségét és jövőjét jelzi az a németországi adat is, amely szerint már egymilliónál is több elektromos autót használnak az országban, és az év első hét hónapjában 370 ezer elektromos meghajtású és plugin hibrid kocsit állítottak forgalomba, ami több mint hatszoros növekedés a tavalyihoz képest.
Habár a legtöbb európai számára még ismeretlen a Nio márka, a társaság értéke jelenleg körülbelül 57 milliárd dollár (17 ezer 706 milliárd forint). A Nio Inc (NIO.N) a napokban Oslóban mutatta be az ES8 elektromos SUV-ját, és ezzel nem ő az egyetlen elektromosautó-gyártó vállalat, amelyik már értékesíti vagy tervezi értékesíteni a járműveit Európában (az Aiways, a BYD Auto, a SAIC, Xpeng stb. után).
Az elektromos autók gyártása terén egyébként világvezetőnek számít Kína, ugyanis itt kerül a legtöbb villanyautó forgalomba és itt található meg a legtöbb márka is. Ennek ellenére
Európa egy már relatíve zsúfolt piac, és olyan híres helyi márkák uralják, amelyek eddig a kínai autógyártók számára megfoghatatlannak bizonyultak.
William Li, a Nio vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy tisztában vannak vele, hogy még hosszú út vezet a sikerig egy ilyen nehéz piacon. A milliárdos vállalkozó szerint a kínai autógyártóknak akár egy évtizedre is szükségük lehet ahhoz, hogy megszilárdítsák a helyüket az öreg kontinensen. Az Európai Unióban tavaly több mint kétszeresére ugrott az elektromos autók eladása, és az idei első félévben mintegy 130 százalékkal növekedett.
Habár a helyi gyártók fokozatosan cserélik elektromosra a járműválasztékot, de még mindig nem árasztották el túl sok modellel a szomjas piacot, ezért is gondolják úgy a kínai gyártók, hogy van lehetőség az európai terjeszkedésre.
A képen látható Aiways U5 Németországban egyébként 30.000 eurónál (10,8 millió forint) kezdődik -amely a legtöbb helyi elektromos autó ára alatt van.
Ugyanakkor a kínai vállalkozások tengerentúli terjeszkedése nem csak a cégvezetők túlzott ambíciójának, hanem annak is köszönhető, hogy a belső piacon egyre kiélezettebb a verseny, ráadásul a Tesla is folytatja a helyi terjeszkedését. A Kínai Személygépkocsik Szövetsége szerint 2020-ban a Tesla 3 Model volt a legkeresettebb elektromos autó az országban. Így tehát a viszonylag nagyszámú elektromosautó-gyártó vállalatnak nagy szüksége is van az új piacokra.