Az Alphabet ezzel a teljesítménnyel két másik technológiai óriás, az Apple és a Microsoft mellé zárkózott fel. A Google anyaholdingján kívül pusztán ez a két nagy technológiai cég mondhatta el magáról, hogy papírjaik nyílt piaci kereskedése révén értékük áttörte ezt a szintet.
Az Alphabet gigantikus növekedését az online hirdetési piac elképesztő ütemű fejlődésének köszönheti, amelyet lényegében a cég Google platformja és a Facebook közösen ural, kiszaktítva a teljes torta közel felét.
Az eMarketer 2021 májusi jelentésében felidézi, hogy a Google 2020-ban a globális hirdetési bevételek 27,5 százalékát tudhatta magáénak, míg a Facebook a 22,3 százalékát. Az Alibaba 8,6 százalékot, az Amazon pedig 5,2 százalékot tudhatott magáénak.
Az Alphabet tehát az online hirdetési piac meghatározó szereplője lett, elsősorban keresőszolgáltatásai révén. A "guglizás" az utóbbi években az online keresések alapvetésévé vált, megingathatatlannak tűnő pozíciót biztosítva a vállalatnak.
A vállalat piaci értéke ugyanakkor nem sokkal azután, hogy a kereskedésben átlépte a 2 ezer milliárd dolláros álomküszöböt, visszaesett nem sokkal ez alá a szint alá.