A közleményben kiemelték: a vásárlók mindössze 2 százaléka vallotta azt, hogy minden évben visszavisz valamit a kereskedőhöz, 15 százalék esetében pedig néhány évente fordul elő ilyesmi.
A megkérdezettek 15 százaléka inkább tovább ajándékozza, ha nem tetszik neki az ajándék.
A kutatásból kiderült továbbá, hogy a visszavétel lehetőségével inkább a férfiak élnek, a nők nagyobb részben vallották azt, hogy soha nem volt erre példa, továbbá az ő körükben nagyobb a továbbajándékozás aránya is.
A visszavételtől nem szükséges tartani: a legtöbben (34 százalék) úgy válaszoltak, hogy minden gördülékeny és problémamentes volt az intézkedésnél - hívta fel a figyelmet a műszaki áruházlánc. Ami a kihívásokat illeti, a válaszadók nagyjából ötödével fordult elő, hogy nem volt meg a bizonylat (23 százalék), nem volt bontatlan a csomagolás (18 százalék), vagy kicsúsztak a határidőből (16 százalék) - fűzték hozzá.