A második új híd acélszerkezetének elkészülte kapcsán megtartott hordógurítási ceremóniát követően a napokban a statikus próbaterhelés is sikeresen zárult - számolt be róla a Magyarépítők.hu. A terheléspróbán a több mint 500 méter hosszú híd ellenőrzését a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakértői felügyeletével hajtották végre.
Ahogy az Origo is megírta korábban, a Rákóczi híd közvetlen szomszédságában zajló átfogó projektben egyrészt a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, másrészt kettőről három vágányosra bővül a vasúti átkelő. A három közül elsőként az északi hídszerkezet készült el, ezen a forgalom áprilisban indulhatott meg.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat a Déli összekötő vasúti Duna-híd második szerkezetének próbaterheléséről:
Ezután a két régi híd közül az első, immár középső pozícióba került hídszerkezet elbontása következett, majd a hídszerkezet alépítményeit tették alkalmassá az új felszerkezet fogadására, melyet a felszerkezet elemek beemelése követett. Ezzel vált átjárhatóvá az új híd, amit a hidászok hagyományosan a hordógurítással ünnepelnek meg. Ezután következhettek a vasúti szakági munkálatok: a hídra rugalmas ágyazású sínek kerültek, melyek a vágányhálózatba történő bekötése is kiépült.
Hétfőn este a statikus próbaterhelésre került sor: ezt egy M62 típusú „Szergej" mozdonnyal és tizennégy, zúzottkővel megrakott vagonnal végezték el.
A dinamikus próbaterhelést szombaton végzik el a tervek szerint: ekkor a hídon többször, különböző sebességgel végighaladó szerelvény (5, 20, 40, 60, 80 km/h) átkelésének hatását vizsgálják majd.
Ennek a folyamatnak a sikereres lezárását követően megindulhat majd a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten.