Tesla Megapack energiatárolót telepít a MET Csoport
![: Dunamenti Power Plant, Main gate building - 2 Erőmű Road, [[:en:Százhalombatta|Százhalombatta]], [[:en:Pest County|Pest County]], [[:en:Hungary|Hungary]].}}{{hu|1=: [[:hu:Dunamenti Erőmű|Dunamenti Erőmű]] főkapu épülete. - [[:hu:Pest megye|Pest megye]],](https://cdn.origo.hu/2023/12/v6prNYHxbSKis9XhVQQbAQqc6xSndImEJYpJ4Mb8aX0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVmODY5YmIxNjJlNTRjY2E5OTVkZDJkNWNiZDRkNzQx.webp)
Mint írták, az időjárásfüggő, ezáltal kiszámíthatatlan termelés miatt a kereslet-kínálat kiegyenlítésében kulcsszerep jut a rugalmassági eszközöknek és az energiatárolási megoldásoknak.
Az akkumulátoros energiatárolási iparág egyik úttörője és innovátora a Tesla,
Magyarországon viszont ez az első ilyen típusú együttműködése.
A Dunamenti Erőmű innovációs projektjének részeként létesítendő, közel 4 megawattos (MW) maximális teljesítményű és 8 megawattórás tárolási kapacitású Tesla Megapack akkumulátoros energiatároló kétórás tárolási ciklusidővel rendelkezik - szemben az eddigi hazai gyakorlattal, amely inkább a teljesítményoptimalizált, fél-egyórás tárolást alkalmazza. Ezzel lehetőséget teremt a megújuló energiatermelők hatékonyabb rendszerintegrációjára is.
A most leszerződött beruházás lesz az egyik kulcsfontosságú eszköze a 2021 áprilisban indult kutatás-fejlesztési (K+F) projektnek - mondta Horváth Péter, a Dunamenti Erőmű vezérigazgatója a közlemény szerint. Hozzátette, hogy a jövő a karbonmentes eszközöké, így a hálózati rugalmasságot biztosító gáztüzelésű erőműveknek is minél inkább karbonmentesnek kell lenniük.
Az energiatárolásra is építő kísérleti projekt így előszobája lesz az ipari léptékű alkalmazásoknak.
A Dunamenti Erőmű 755 MW névleges teljesítményével Magyarország legnagyobb jelenleg üzemelő gáztüzelésű erőműve. A Dunamenti Erőmű többségi, 74,8 százalékos tulajdonosa 2014. július 1-től a MET Holding cégcsoport tagjaként működő MET Asset Management AG. A részvények 25 százaléka az MVM csoport, 0,2 százaléka pedig kisrészvényesek tulajdonában van az intézmény honlapja szerint.
A MET áprilisi közleménye szerint a K+F projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított pályázati támogatással valósul meg, teljes költségvetése 1,585 milliárd forint, a támogatás összege mintegy 399 millió forint.
hvk \ gtr