Az elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátorok árának jelentős csökkenése alapvető hatással van a teljes globális elektromosautó-piacra. A csökkenő költségek ugyanis egyre inkább lehetővé teszik a tömeggyártást, és ezzel az előállítási költség folyamatosan közelít a klasszikus benzines autókéhoz – írja az Oilprice.com.
Nagyjából egy évtizeddel ezelőtt egy elektromos autóban használt lítium-ion akkumulátor ára durván 1110 dolláron mozgott kilowattóránként.
Ez a költség napjainkban kilowattóránként 137 dollár körül áll, és a Bloomberg jelentése szerint a következő néhány évben lemehet egészen a 100 dolláros szintre is.
Ez a költségcsökkenés már önmagában is rendkívül jelentős, és befolyásolja a piacot. Ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy a világ számos területén (különösen Európában, az USA-ban és Kínában) egyre jobban támogatják a kormányok az elektromos járműveket, arra lehet számítani, hogy
a piac folyamatosan mozdul el a tömeggyártás felé.
A jelentés kiemelte, hogy Kínában már el is jutottak a kilowattóránkénti 100 dolláros akkumulátor-árig, ami hamarosan lehetővé teszi a helyi cégeknek a nyereség melletti tömeggyártást.
A UBS elemzése szerint egyébként a Volkswagen lehet az első olyan globális autógyártó, amely már 2022-ben nyereséget termelhet, tisztán az elektromos autók eladásaiból.
Mindez pedig egyre komolyabb kihívást jelenthet a Tesla számára is, amely 2020-ban hatalmas szárnyalást produkált a tőzsdén. A UBS elemzői a német versenytársak növekvő szerepét emelték ki. Ha ugyanis választani kell, a vásárlók jelentős része valószínűleg inkább szavaz olyan márkákra, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes.
A kulcsfontosságú tényező egyelőre az, hogy ezek a nagy márkák még nem rendelkeznek olyan termékkel, amely valóban fölvehetné a versenyt a Tesla autóival. Ez azonban - mondják a UBS szakértői - már 2021-ben megváltozhat.