Bang Si-hyuk az alapítója annak az ügynökségnek, amely a BTS nevű dél-koreai fiúbanda mögött áll, és amely elképesztő globális sikerre vitte a zenekart. Bang pedig most néhány hónap alatt megduplázta a vagyonát, ahogy a cégének részvényei szárnyalni kezdtek, részben egyetlen üzlet miatt – írja a Businesshala.com.
A vállalat neve eredetileg Big Hit Entertainment volt, és októberben lépett tőzsdére Dél-Koreában, már akkor is óriási érdeklődés mellett.
A cég azóta Hybe Company néven fut, és az alapító Bang Si-hyuk nettó vagyona jelenleg 3,2 milliárd dollár.
Ez pedig igen jelentős növekedés, mivel az októberi részvénykibocsátás idején Bang még csak 1,5 milliárdos vagyonnal rendelkezett.
A cég tőzsdei sikere és az alapító vagyongyarapodása nem csak annak köszönhető, hogy a BTS globális szupersztár lett, és a zenekar tudhatja magáénak a világ legjobban fogyó K-pop albumát. Az is közrejátszik, hogy a Hybe áprilisban bejelentette, felvásárolja azt a vállalatot, amely olyan világsztárok mögött áll, mint Justin Bieber vagy Ariana Grande.
A Hybe április 2-án közölte, hogy 1,05 milliárd dollárt fizet az Ithaca Holdings nevű amerikai médiavállalatért, melynek vezetője, Scooter Braun az üzlet lezárulta után társ-vezérigazgatója lesz a Hybe Americasnak.
A hivatalos adatok szerint Braun 1 százalékos Hybe tulajdonrészt kap, melynek értéke 123,7 millió dollár.
A BTS banda hét tagja egyenlő részeket kap 18,3 millió dollár értékben, míg Bieber és Grande saját részesedésének értéke 14,3 millió dollárra tehető.
Az egykori Big Hit Entertainment diverzifikálása azonban üzleti szempontból is fontos lépés. Korábban is felmerült ugyanis egyes elemzőkben, hogy elég kockázatos lehet a tény, hogy a vállalat bevételeinek közel 90 százalékát egyedül a BTS generálja.
A tőzsdére lépés óta viszont úgy tűnik, kitart a befektetői lelkesedés.
A cég részvényeivel ugyanis a várt profit 52-szeresén kereskednek, ami elképesztően magas értékeltség, különösen, ha azt nézzük, hogy a dél-koreai Kospi részvényindex átlaga 12-szeres értékeltség a várt vállalati nyereségekhez viszonyítva. Úgy tűnik tehát, hogy a nagy K-pop üzleti siker még messze van a végétől.