A fedélzeten pozitív eredményt kapott 40 éves férfit egy szárazföldi eset szoros kontaktjaként azonosították, és a fedélzeti egészségügyi protokoll részeként a kórházba szállításáig azonnal elszigetelték. Az utasok elmondása szerint hajnali 1 óra körül egy bejelentésben értesültek a gyanús esetről, és onnantól már nem is hagyhatták el a kabinjukat. A vendégek csak szerdán este kezdhették elhagyni a Genting Cruise Lines "sehova sem tartó hajóját".
Szingapúr tavaly novemberben engedélyezte újra a luxushajóutakat, amelyek kikötés nélkül, pár napon át szelik az óceán habjait, és a fedélzeten nyújtanak kikapcsolódási lehetőséget az utasoknak. A napokban azonban növekvő számú Covid-19 esetet tapasztaltak az országban, amelynek vélhetően egy karaoke- bár volt a kezdeti gócpontja és a fertőzés innen kiindulva érte el az óceánjáró utasát is.
A hírek szerint ugyanakkor a hajótársaság ura a helyzetnek, és a hatóságokkal együttműködve, megkezdték az utasok rendezett, ellenőrzött leszállítását.
Minden vendégnek, aki leszáll a World Dream-ről, kötelezően részt kell vennie egy antigén gyorsteszten a hajótársaság helyi irodájában.
A World Dream menetrendjében következő két éjszakás, szerdai útjának törlését leszámítva a többi meghirdetett hajókirándulást nem is módosították.
Mióta 2020 novemberében újraindultak a szingapúri luxushajók, ez volt az első pozitív eset a járatokon, ugyanakkor decemberben a Royal Caribbean Quantum of the Seas hajó közel 1700 utasa több mint 16 órán át kénytelen volt elszigetelődni kabinjaiban egy tévesnek bizonyult Covid-gyanú miatt. Ráadásul az eset sokakban felidézte a tavalyi évben karanténba helyezett első tengerjáró hajó, a Diamond Princess kálváriáját is. Ezt a vírus miatt 3700 emberrel a fedélzetén tartóztattak fel a Japánban található Jokohama kikötőjében még 2020. február elején. A hajó helyzetét a hatóságok akkor képtelenek voltak megnyugtatóan rendezni, a világ sajtóorgánumait bejárt híradások szerint az óceánjárón borzalmas állapotok között kellett az utasoknak vesztegelniük.