A víztakarékosság, az energiafelhasználás csökkentése és a megfelelő hulladékszelektálás szinte mindannyiunk számára elérhető tevékenység, melynek köszönhetően egyéni szinten is hozzájárulhatunk a természeti környezet védelméhez. Ez a három terület áll a Procter & Gamble átfogó oktatási anyagainak középpontjában, amelyet közép-európai, környezetvédelemmel és oktatással foglalkozó szakértői csoporttal együttműködve készített általános iskolás diákok számára.
A tanárok számára készült órai forgatókönyvek, a diákoknak szánt feladatlapok és a speciális kiegészítő projektek elősegítik a mindennapi otthoni tevékenységek ökológiai irányba történő előmozdítását, és az anyag komplex oktatási módszertana hasznos támogatást nyújt a diákok tudatos fogyasztásra való nevelésében.
A P&G közeleményében azt írja, hogy nem titok, hogy a tudás akkor jut a legkönnyebben a fejünkbe, amikor szórakozunk. Mindegy, hogy a szorzótáblát próbáljuk megjegyezni, vagy a műanyagtúltermelés ártalmasságát vizualizáljuk – ha sikerül megfelelő mókát kitalálni, a didaktikai siker szinte garantált. Ezt a nézetet a P&G is vallja, és az átfogó módszertanra épülő, három kulcsfontosságú területet felölelő oktatási segédanyagok rendkívül interaktívan vezetik be a diákokat az energiafelhasználás, a vízfogyasztás és a hulladékkezelés világába. Konkrét, könnyedén végrehajtható kísérletek és tippek segítségével ösztönzi a diákokat a környezeti szokások kialakítására mindennapi tevékenységük és viselkedésük során.
A „Tiszta Föld: ÖKO-detektívek az otthoni szokások nyomában" elnevezésű program egyszerre tanulás, szórakozás és verseny. A diákok ÖKO-detektíveket játszanak, és például tesztelik, milyen gyorsan bomlik le a hulladék, kiszámolják, hogy háztartásuk mennyi energiát és pénzt takaríthat meg a mosás során az energiatakarékos ciklusok használatával, vagy megtanulják, milyen úton halad a víz, mielőtt a csapot megnyitjuk előtt, és mi vár rá a mosdóból, mosogatóból való távozás után.
Az anyagok 7.-8. osztályosok számára készültek, de a középiskola első éveiben is hozzásegítik a diákokat a természettudományok, a kémia, a földrajz, a fizika vagy a matematika területén szerzett tudásuk elsajátításához és igazolásához.
Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője elmondta: "Az elmúlt két év mindenki számára különleges volt, mind a sokszor távolról tanuló diákoknak, mind szüleiknek, akiknek megfelelően meg kellett tervezniük a házimunkát."
Hozzátette:
A Covid-19 világjárvány arra késztette a fogyasztókat, hogy másként tekintsenek a környezetvédelmi kérdésekre. Több időt otthon töltve láthattuk például, hogy mennyi hulladékot termelünk, illetve a fogyasztással arányosan nőtt az energia és a víz költsége is."
Így folytatta: "Vállalati működésünk egyik alapelve a természeti környezet ápolása, és szeretnénk megmutatni, hogy a környezetvédelem olyan dolog, amelyre nap mint nap befolyásunk van. A mindennapi viselkedéseinkben, szokásainkban még a legkisebb változtatások is elegendőek ahhoz, hogy csökkentsük ökolábnyomunkat. Az ilyen ismereteket érdemes minél korábban elsajátítani, ezért az általános iskola minden évfolyama számára készítettünk oktatási anyagokat, amelyek ingyenesen letölthetők és használhatók."
A vállalat idén mutatta be az 1.-6. évfolyam számára készített oktatóvideóit, a sokrétű ÖKO-szokások segédanyagok pedig mostantól érhetők el a vállalat weboldalán.
A cég számos nemzetközi és helyi környezetvédelmi programot indított az elmúlt évtizedben, melyeket az Ambition 2030 vállalásainak keretében valósít meg.
Tudva, hogy mennyire fontosak a fogyasztók mindennapi döntései, a vállalat az oktatásra és a környezetkímélő vásárlási döntések lehetővé tételére is nagy hangsúlyt fektet. A P&G által az elmúlt évben bevezetett legfontosabb változások közé tartozik a hajápoló termékek újrafelhasználható alumínium csomagolásának és utántöltőinek újrahasznosítható csomagolásban történő bevezetése, a prémium Gillette és Gillette Venus termékek műanyag csomagolásának papírra történő cseréje. Az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése például a hazai üzemek megújuló forrásokból származó energiára való átállással. A cég emellett csökkenti korszakalkotó formulái révén a termékek méretét, így a műanyag felhasználást, egyben növeli az újrahasznosított és újrafelhasználható anyagokat márkái csomagolásának előállításához - összegzik közleményükben.