Beadta a derekát a legnagyobb brit komptársaság, döntése értelmében
36,5 millió font kártérítést fizet az azonnali hatállyal elbocsátott tengerészeknek.
A kifizetéseket elfogadó alkalmazottaknak titoktartási nyilatkozatot kell aláírniuk, amely előírja számukra, hogy nem rágalmazhatják és nem tűntethetik fel negatív színben a vállalatot.
A P&O Ferries hajótársaság március közepén jelezte a minden előjel nélküli azonnali létszámcsökkentést és működésének felfüggesztését. Ahogy azt az Origo is megírta, a hír hallatán több brit kikötőben is tiltakozó megmozdulások kezdődtek, emiatt a doveri kompkikötő bejáratánál jelentős dugó alakult ki.
Grant Shapps brit közlekedési miniszter hétfőn a brit parlament alsóházában azt mondta, a P&O Ferries a megállapodásokat arra használja, hogy "elhallgattassa az alkalmazottakat", és azzal vádolta a vállalatot, hogy "szégyenletes és elfogadhatatlan módon" jár el.
A P&O Ferries erre úgy reagált, hogy véleménye szerint a megállapodás lesz a "legnagyobb kártérítési csomag a brit tengeri ágazatban".
Az elbocsátott alkalmazottaknak felajánlott kifizetések figyelembe veszik vállalatnál eltöltött szolgálati időt, így
egyes esetekben a munkavállalók akár több mint 170.000 fontot is kaphatnak.
A P&O Ferries a munkaviszony minden egyes évéért két és fél heti fizetést, valamint az azonnali hatályú elbocsátás miatt mintegy 13 heti bért, és további 13 heti fizetést ajánl fel a tárgyalási időszak elmaradása miatt.
A vállalat közölte, hogy a kártérítési csomag az elbocsátáskor a munkavállalóknak tett ajánlatok alapját képezi.
A kifizetésre azután szánta el magát a komptársaság, hogy megtudta:
az elbocsátások miatt büntetőeljárás indulhat ellene.
Kiderült továbbá, hogy a drasztikus létszámcsökkentésre a P&O Ferries fennmaradása és a kereskedelem nagymértékű és hosszadalmas zavarának elkerülése miatt volt szükség. A vállalat a legnagyobb forgalmú útvonalakon üzemelteti kompjáratait, köztük a délkelet-angliai Dover és a franciaországi Calais között, amely a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi tengerhajózási útvonala.
A Dover-Calais útvonalon közlekedő járatok továbbra sem közlekednek, az elkövetkező napokra pedig további tiltakozásokat terveznek az Egyesült Királyság kikötőiben.
Az RMT szakszervezet kedden közölte, hogy a 800 elbocsátott brit személyzet helyére külföldről érkeztek tengerészek, akiknek mindössze 1,80 fontot fizetnek óránként. Ezt az információt azonban a hajótársaság nem erősítette meg. Azt azonban közölte, hogy támogatást nyújt az elbocsátott munkavállalóknak, hogy új munkát találhassanak akár a tengeren, akár a szárazföldön, és segít azoknak, akik nem tudnak elhelyezkedni.