Brutális helyzet egy autópályán: leállt egy Tesla, többen koccantak, a sofőr meghalt
![Tesla Model 3](https://cdn.origo.hu/2023/12/cJmxifmHoGsdBCevyeFJFTIohKynTlWPwh0NTVacN-M/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2E0MmExMmVmOWM5ODQyMWU5ZGNhZmRhYTFiM2ZhMjIz.webp)
A Tesla a Missouri állambeli Independence I-70-es autópálya közepén állt le vasárnap este, anélkül, hogy bármiféle hibajelzést adott volna, majd két sebesen haladó jármű is belehajtott.
A sofőr nem élte túl a balesetet
– közölte a helyi rendőrség szóvivője. Egyelőre még nem tudni, hogy mi okozta a jármű hirtelen megállását a középső sávban.
Már azonosították a tragikus sorsra jutott 2019-es Tesla Model 3 sofőrjét, a 74 éves Terry L. Siegel-t. Az Independence-i rendőrség a közösségi médián keresztül jelentette, hogy Siegel utasát egy helyi kórházba szállították kezelésre, a másik két járműben ülők szerencsére nem sérültek meg.
A nyomozók először arra gyanakodtak, hogy mechanikai probléma okozhatta a jármű áramkimaradását, ezt azonban hamarosan elvetették.
Az elkövetkező napokban a Tesla fedélzeti számítógépének segítségével próbálják kideríteni, hogy mi is történhetett valójában.
A közlekedési baleseteket vizsgáló Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal felvette a kapcsolatot a helyi rendőrséggel, külön vizsgálatot azonban nem indít az általa szokatlannak és egyedülállónak titulált esetről.
A múlt hónapban a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal azonban indított előzetes vizsgálatot a Tesla ellen, miután tulajdonosok százai jelezték, hogy járműveik néha váratlanul, minden látható ok nélkül fékeznek. Az ügynökség szerint ezek az incidensek,
az úgynevezett "fantomfékezések" általában akkor történnek, amikor a járművek nagyobb sebességgel haladnak.
A hirtelen fékezés akkor következik be, amikor a tulajdonosok bekapcsolják az Autopilotot, egy olyan rendszert, amely automatikusan fékez, kormányoz és gyorsít, hogy segítse az autópályás vezetést.
A probléma kulcsa valószínűleg a Tesla hibásan működő vészfékező rendszere, amely akkor kapcsol be, ha a jármű esetleges ütközés veszélyét érzékeli.