A "magyarországi üzem teljesen lemond a fosszilis tüzelőanyagokról" - fogalmazott a vezérigazgató, hozzátéve, hogy ezzel a lépéssel
a debreceni lesz a világ első olyan autógyára, amely fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nélkül működik.
A magyarországi üzem építése június 1-jén kezdődik. A vállalat szerint a tisztán elektromos hajtású New Class első előszériás autói 26 hónappal később gördülnek le a gyártósorról.
A termeléshez szükséges villamos energia nagy részét közvetlenül a helyszínen állítják majd elő, a többi "100 százalékban megújuló energiaforrásokból" származik majd
- mondta Zipse.
A döntés, hogy a debreceni üzemben nem használnak majd földgázt, az nem ellátási megfontolásokon, hanem a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén alapul - közölte a vállalat szóvivője, hozzátéve, hogy a koncepció garantálja mind az ellátási biztonságot, mind az árstabilitást.
A BMW autógyáraiban elsősorban a hő- és villamosenergia-erőművek működtetéséhez, a festőüzem kemencéihez van szükség gázra. Tavaly a csoport világszerte 3,5 millió megawattóra földgázt használt fel, ami a vállalat által felhasznált 6,5 millió megawattóra energiának több mint fele.