Már akár selejtezési áron is eladnák a fizetésképtelen MV Werften hajógyár Global Dream II néven ismert óriáshajójának alsó hajótestét - jelentette az An Bord Magazin Christoph Morgen csődbiztosra hivatkozva.
Így tehát már szinte semmi kétség: a hajót szétszedik, és darabokra, berendezésekre bontva értékesítik.
A testvérhajó, a Global Dream az észak-németországi Wismarban lévő dokkban vár a sorsára. Az MV Werften wismari hajógyárát a Thyssenkrupp AG kieli székhelyű haditengerészeti egysége vette meg, amely 2024-től katonai hajók építését tervezi ott az ukrajnai orosz inváziót követő növekvő feszültségeket kihasználva.
A két hajót eredetileg az ázsiai székhelyű Dream Cruises rendelte meg, amely azonban az év elején az anyavállalatával,
a Genting Hong Konggal együtt összeomlott, miután a Covid-19 járvány évekre befagyasztotta a hajós körutazásokat.
A Global Dream wismari befejezésének tervei meghiúsultak"
- közölte az An Bord Magazin. A svéd Stena AB megvette volna a megahajót, amely az Ázsiában felépíteni tervezett hajótársaságának a flottájához tartozott volna. Ez azonban a Dél-kínai tengeren kiújult feszültségek miatt meghiúsult.
A Global Dream-et óceánjáró vontatóhajókkal a világ bármely pontjára el lehetne szállítani - írja a magazin. Ha az elkövetkező hetekben nem találnak rá komoly vevőt, licitálási eljárás indul, amelyen a tengeri hajókat bontó roncstelepekkel kapcsolatban álló hajóbrókerek nyújthatnák be ajánlatukat.