A közlemény szerint ezt is tartalmazza a stratégiai megállapodás, amelyet kedden írtak alá, hogy elősegítsék a magyar termékek népszerűsítését, a fogyasztók tudatos vásárlását.
Ma már 220 vállalat több mint 5000 terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági jelentősége óriási:
összárbevételük több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer embert foglalkoztatnak
- idézi a közlemény Benedek Esztert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét.
A védjegy ismertsége 95,7 százalékos, a fogyasztók 84,2 százaléka pedig jellemzően a csomagoláson lévő védjegyek alapján tájékozódik a termék hazai eredetéről - tette hozzá.
A Tesco eddig a különböző hazai gyártók több mint 600-féle Magyar Termék emblémás készítményét forgalmazta.
Kámán Tamás, a Tesco beszerzési igazgatójának tájékoztatása szerint
a cég 2021-ben 27.000 terméket forgalmazott, ebből több mint 21.000 hazai eredetű,
az áruházlánc árbevételének több mint 60 százaléka került vissza magyar szállítókhoz.
A Trade magazin napokban közölt magyarországi kiskereskedelmi toplistáján a Tesco a harmadik helyen áll 921,8 milliárd forintos 2021-es éves becsült bruttó forgalommal.