Augusztus 3-án lezajlott a Déli összekötő vasúti híd dinamikus próbája. A projektben a híd leromlott állapotú felszerkezeteit cserélték, és egy új harmadik felszerkezettel bővítették azt. Tekintettel a vasútvonal kulcsfontosságú szerepére (a híd a MÁV Zrt. 1-es számú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalán található) a kivitelezés ideje alatt a vasúti forgalom egy vágányon folyamatosan üzemelt.
A dinamikus próbaterhelést a V-Híd Zrt. 2 darab, egyenként 116,5 tonna tömegű M62-es sorozatú mozdonyával (becenevén: Szergej) végezték.
Felszerkezetenként 510 méter hosszú, sínkörülöntéses technológiájú, a csatlakozó szakaszokon 300-300 méter hosszban 60-as rendszerű hézagnélküli pálya épült. A harmadik, utolsó hídszerkezeten a vágány fektetése a jelenlegi nyári szezonban 21 vágányzári napot vett igénybe, melyet két hét előkészítő munka előzött meg.
A sikeres dinamikus próbaterhelést követően a forgalom felvétele kedden megtörtént.
A következő 2 hetes vágányzári időszakban a korábban elkészült hídszerkezetekhez kapcsolódó végleges pályageometria kialakítására kerül sor.
A V-Híd Zrt. feladata továbbá a felsővezetékhálózat és a biztosítóberendezés kiépítése, a közművek kialakítása, a zaj- és rezgésvédelem biztosítása. A híd pesti és budai hídfőjénél álló őrbódékat elbontották, helyükre újakat építenek, melyek tartószerkezeti munkáit már befejezték, és teljeskörűen tervezetten szeptemberre készülnek el.
A dinamikus mérések során a két összekapcsolt Szergej különböző sebességgel haladt végig a hídon: 5, 20, 40, 60 és 80 kilométer/órával egyszer oda, egyszer vissza.
A folyamatba egy fékezési szakaszt is építettek, melynek során a járművek a híd közepéig elérhető maximális sebességnél hirtelen fékeztek,
majd újraindultak.
A dinamikus próbaterheléssel lezárult a közel 3 éve tartó látványos kivitelezési időszak.