Immár harmadik alkalommal várja az innovatív és fenntartható formatervezési irányokat bemutató 360 Design Budapest kiállítás a designrajongókat.
Az ingyenesen látogatható Red Dot-díjas program korábban több nemzetközi elismerésben is részesült; a világ legismertebb designversenyén (A' Design Award & Competition) két kategóriában is dobogós helyezést kapott, valamint a 11. Global Eventex Awards díjátadón Virtual Expo kategóriában arany, míg Art Event kategóriában bronz helyezést ért el közel 600 pályamű közül.
Büszkék vagyunk arra, hogy a 360 Design Budapest több rangos nemzetközi díj birtokosává vált az elmúlt években. Ezek az elismerések még inkább ráirányítják globálisan is a figyelmet a hazai és a régiós formatervezőkre, valamint Budapestre. Célunk, hogy Budapestet a régió divat- és designfővárosává emeljük a presztízsértékkel bíró rendezvényeink által, és a nemzetközi közönség figyelmét is felhívjuk a hazánkban rejlő kreatív potenciálra. Mind kulturális rendezvényeink, mind a magyar tervezők designtermékei formálják a Magyarországról alkotott képet és segítenek abban, hogy a design érdeklődésű turisták számára izgalmas, kulturális élményeket nyújtó desztinációként jelenjünk meg
- beszélt az esemény turisztikai aspektusáról Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A 360 Design Budapest kiállítás célja, hogy mind a hazai, mind pedig a regionális formatervezők munkáit bemutassa. Idén három kategóriában – feltörekvő tehetségek, magyar formatervezők és 3D-s tervezők – hirdettek jelentkezési lehetőséget azok számára, akik szeretnék izgalmas környezetben bemutatni alkotásaikat a nagyközönségnek.
A szakmai zsűri döntése alapján idén összesen 31 hazai designmárka állíthatja ki munkáit, amelyből 14 designmárka - köztük 7 tervező – az Ügynökség design LAB mentorprogramjában is részt vett.
A 14 feltörekvő tehetség mellett számos márka 3D kategóriában mutatkozik be a formabontó, virtuális kiállítási térben. A stratégiai célkitűzésekkel összhangban idén több, mint 10 kiemelkedő regionális designer csatlakozik az eseményhez, ezzel erősítve a nemzetközi szakmai kapcsolatokat.
A kiállításon a történetmesélés és a technológia eszközeivel egy olyan élményt kívánunk nyújtani, ami egyszerre köti össze a múltat és a jövőt, valamint a valóságot és a digitális világot. Az MDDÜ több magyar és nemzetközi designeseménnyel és szervezettel összefogva – LuCreate Design Development Foundation, Czechdesign, Budapest Design Week, Art Market Budapest, Iparművészeti Múzeum – valósítja meg idei programját, amelyben a kapcsolódási pontok időben, térben és művészeti területek között egyaránt kiemelt szerepet kapnak
– emelte ki Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
A Magyar Divat & Design Ügynökség immár második alkalommal lép együttműködésre az Art Market Budapesttel, az egyik vezető nemzetközi kortárs képzőművészeti vásárral. Az együttműködés egyik leghangsúlyosabb eleme idén az Inside Art & Design elnevezésű szakmai találkozó, egy dedikált nap a művészet és design területének összekapcsolására.
A neves, nemzetközi előadók közreműködésével, világhírű szaktekintélyek előadásaival, kerekasztal-beszélgetésekkel és tárlatvezetésekkel megvalósuló program a képzőművészet és a design közötti átjárhatóság és kapcsolódás lehetőségeibe nyújt bepillantást.
Kiemelt előadóként a kerekasztal-beszélgetésen belül például előadást tart a Baxter olasz bútorgyártó vezető tervezőpárosa, Draga Obradovic és Aurel K. Basedow.
A Bálna Budapest épületében megvalósuló eseménysorozat ezúttal a múltat és a jövőt, valamint a virtuális és a fizikai világot összekötve a történetmesélésre, az edukációra és a digitalizációra helyezi a hangsúlyt.
Az innovatív designtárgyak megtekintése mellett azonban számos szakmai program látogatható idén is. Egyedülálló lehetőség a 360 Design Budapesten, hogy a világ egyik legkiemelkedőbb építésze, a kortárs design egyik elismert mestere, Piero Lissoni keynote előadását is meghallgathatják az érdeklődők.
Ahogy 2021-ben, idén is exkluzív tárlatvezetésre várják a különleges élményt keresőket, amelyek során Dr. Horváth Judit, az Iparművészeti Múzeum Kortárs Dizájn Főosztályának vezetője, Vitáris Iván, az Ivan & The Parazol együttes frontembere, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration főszerkesztője mutatja be a kiállítást saját szemszögén keresztül.
A 2022. október 3-9. között megvalósuló 360 Design Budapest fő célja a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is a magyar és regionális formatervezők széleskörű ismertségének növelése, a hazai designmárkák nemzetközi piacra lépésének elősegítése, értékesítésösztönzése, valamint Magyarország regionális designközponti szerepének erősítése.
Az esemény a kortárs tervezők alkotásai által hívja fel a figyelmet a minket 360 fokban körülvevő design mindennapokban betöltött szerepére.