Egy szeptember 21-én elindított kísérleti program keretében több márkás fogkrémet is doboz nélkül árusít a brit Tesco.
A „próbaidő" alatt az áruházlánc közel 30 üzletében lehet kartoncsomagolás nélkül, egy szál tubusban beszerezni a pasztákat.
A teszten nem kisebb márkák termékei vesznek részt, mint a Colgate, az Oral B, a Sensodyne, az Aquafresh és a Corsadyl.
A dobozok mellőzése több szempontból is a fenntarthatóság irányába mutat, hiszen a hulladékmennyiség csökkenése mellett ugyanakkora raktérben több tubus szállítmányozását teszi lehetővé.
A brit Tesco tavaly novemberben bátor lépést tett, amikor a saját márkás fogkrémjéről a szükségtelen dobozokat eltávolította, a vásárlók visszajelzései azonban pozitívak voltak. Ez a siker adta a lendületet ahhoz, hogy a vállalat immár a legnagyobb brandekkel is letesztelje az ötletet.
Feltéve, hogy a program sikeres lesz, a fogkrémek dobozmentes értékesítése a Tesco egyéb üzleteiben is megkezdődhet. A kiskereskedő szerint ezzel a lépéssel évente potenciálisan akár 680 tonna papírhulladék keletkezését is meg lehetne előzni.