A helyszínre érkező mentőcsapat a szivárgás pontos helyének a hajó bunkertartályaiban lévő két tartályszellőzőnyílást jelölte meg. Habár korábban minden szellőzőnyílást lezártak,
az ütközés miatt a hajó kettészakadt, és ez vezetett a szivárgáshoz.
Légi felvételen a félig elsüllyedt OS 35 teherhajó a Katalán-öbölben
A Gibraltári Kikötői Hatóság közölte, hogy a búvároknak sikerült helyreállítaniuk a tartályok tömítését, de
a szivárgást még nem sikerült megállítani.
A mentőcsapat minden rendelkezésére álló eszközzel igyekszik megakadályozni a fűtőolaj továbbterjedését.
Jelenleg is tart a hajó fedélzetén maradt fűtőolaj kiszivattyúzása a hajó bal oldalán lévő uszályokba. Közben a gibraltári kikötői hatóság megerősítette, hogy megkezdődött a gázolaj kiszivattyúzása is.
A tuvalui zászló alatt közlekedő OS 35 áruszállító hajó a gibraltári kikötőből tartott a nyílt vizekre, amikor összeütközött egy épp rakomány nélkül közlekedő cseppfolyósított földgáz szállítására specializált tartályhajóval (ez a baleset során csak minimális károkat szenvedett).
Az OS 35 ezután az Ibériai-félsziget túloldalán, a Katalán-öbölnél kezdett süllyedni.
Az első szemle során megállapították, hogy a hajó közepén egy körülbelül 10 méterszer 4 méteres hasadék keletkezett. Az OS 35-öt acélrudakkal pakolták tele, és több mint 400 tonna alacsony kéntartalmú fűtőolajat szállít.
A kikötőkapitány és a gibraltári vészhelyzeti tanács a polgári vészhelyzetekről szóló törvény értelmében vészhelyzetet jelentett.