A projektben a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében közel egy kilométeres, három részből - két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból - álló híd épül – írja a magyarepitok.hu. A 2021. január óta zajló kivitelezésben alvállalkozóként a Hídépítő Zrt. is részt vesz.
Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektjében az alapozási munkálatok befejezése után az alépítményi munkák végső fázisait kivitelezik a jobb parton.
A mederhídhoz tartozó és a jobb parti alépítmények ugyanakkor már teljes készültségűek.
A kivitelezés kezdete óta folyamatos az acél hídelemek gyártása a Duna Group lengyelországi gyártóüzemében, ahol már befejeződött a bal ártéri híd acélszerkezetének gyártása.
Galériánkban a Magyar Építők felvételeinek segítségével bemutatjuk a híd kivitelezésének jelenlegi állását:
Ezt követi a mederhíd és a jobb ártéri híd szerkezetének párhuzamos gyártása. A projekt kivitelezéséhez szükséges 6500 tonna új acélszerkezet gyártásából eddig 3500 tonna készült el.
A tervezett ütemezésnek megfelelően a bal ártéri hídszerkezet főtartójának összeállítása már 100 százalékos készültségű. Itt a mintegy 1600 tonna össztömegű hídszerkezet az utolsó tolási fázis előtt áll, mely során 35 métert mozgatják előre a tervezett helyére. Ezt követően megkezdődik a hídszerkezet beállítása és befejező munkálatok kivitelezése.
Szintén a tervezett ütemtervnek megfelelően 2022 májusában megkezdődött a jobb ártéri híd acél felszerkezetének helyszíni szerelése is, itt jelenleg az első hossztolási fázisra készülnek.