Továbbra is bizonytalan a hatalmas óceánjáró sorsa, melynek építése körülbelül 1,2 milliárd fontba (557 milliárd forint) került. A behemótot jelenleg egy német hajógyárban tárolják, de fogy az idő, hogy vevőt találjanak rá.
A hajóépítő cég, a MV Werften szóvivője, Christoph Morgen ugyanis elmondta, hogy
a cég wismari gyárát eladták a Thyssenkrupp haditengerészeti egységének, amely katonai hajók építésére használja majd azt.
Ez pedig azt jelenti, hogy a Global Dream II-t 2023 végéig el kell távolítani az üzemből. Ráadásul tovább nehezíti a hajó sorsát, hogy bár az óceánjáró szerkezetileg kész, de néhány berendezést, valamint az utasteret még be kellene rajta fejezni.
Az alábbi képen a Global Dream II látványtervei:
A Global Dream II-t emellett azért is olyan körülményes értékesíteni, mert az ázsiai piacra tervezték, így állítólag komoly változtatásokra lenne szükség ahhoz, hogy alkalmas legyen az amerikai vagy európai használatra.
Az An Bord német tengerjáró szakmagazin szerint ha záros határidőn belül nem sikerül vevőt találni a monstrumra, akkor a motorokon alkatrészként, míg az alsó hajótesten ócskavasként adnának túl.
Ráadásul nem csak a 20 fedélzetes Global Dream II, hanem kisebb testvérhajója a Global Dream is a gyárépületben vár az új tulajdonosára.
Egyébiránt az utaskapacitás tekintetében mindkét tengerjáró világ legnagyobbjai közé tartozott volna. A legnagyobb hajó jelenleg a 6988 utas befogadására alkalmas Wonder of the Seas Royal Caribbean.