Egy nemrég közreadott jelentés összesítette, hogy a világ öt legnagyobb olajipari cége mekkora összeget fordít az energiaátállásra, illetve a klímaváltozással összefüggő kommunikációra. Az InfluenceMap nevű brit székhelyű nonprofit szervezet arra jutott, hogy
az energiaóriások arányaiban többet költenek kommunikációra, mint magára az energiaátállásra
– írja a 24/7 Wall St.
A kutatás szerint ugyanis ezek a cégek a kommunikációs költségvetésük nagyobb hányadát fordítják a klímaváltozással kapcsolatos kommunikációra, mint amekkora arányt a tőkebefektetéseikből a megújuló energiaforrásokra költenek.
Az elemzők a BP, a Chevron, az Exxon Mobil, a Shell, valamint a TotalEnergies több mint 3400 közösségi média bejegyzését elemezték 2021-ből (a tévéreklámok ebben nem voltak benne). Az elemzők megállapítása az, hogy az öt óriás által kiadott kommunikációs anyagok 60 százaléka a zöld átállással, illetve valamilyen formában a klímaváltozással foglalkozott.
Az is kiderült, hogy 2021-ben az öt nagyvállalat összesen mintegy 750 millió dollárt költött a klímaváltozással összefüggő kommunikációra.
Ez az 1,2 milliárd dollárra becsült éves kommunikációs költségvetésük nagyjából 62 százaléka volt.
Ez pedig arányaiban sokkal alacsonyabb, mint amennyit ezek a cégek a tőkebefektetéseikből az energiaátállásra fordítottak.
Ezek ugyanis a tavalyi, 87-96 milliárd dolláros összes beruházás mintegy 12 százalékát tették csak ki.
Az egyes vállalatok előrejelzései alapján a Shell idén a 23-27 milliárd dolláros beruházási költségvetésének 10 százalékát fordítja majd megújuló energiára. Az Exxon mobilnál ez 8 százalék, a TotalEnergies esetében 25 százalék, a BP-nél 17 százalék, a Chevronnál pedig 5 százalék.