Lezajlott a Nemzeti Atlétikai Központ hídjának próbaterhelése - képek
![Nemzeti Atlétikai Központ hídjának próbaterhelése, Nemzeti Atlétikai Központ, híd](https://cdn.origo.hu/2023/12/8lpi6N-l6DrN2UYJOus2e76l5kUqeiZDTQnRH9CDWJQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRlMGRkZmEzYjk3MzQ3MDI4M2FmYWU2MzEyYWNjN2U4.webp)
A Robinson hídnak is nevezett hidat Dél-Pest és Csepel között a Ráckevei-Soroksári Duna-ág (RSD) torkolata felett alakították ki - írja a Magyar Építők. A szokványos gyalogos és kerékpáros igények mellett a sportrendezvények alkalmával a sportolókat és a szervezőket szállító kisebb, elektromos járművek átvezetését is szolgálja a Robinson híd.
Fordulóponthoz érkeztek a híd megvalósítása során, hiszen október 27-én megtörtént a műtárgy dinamikus próbaterhelése.
A Speciálterv Kft. mérnökei egy - az osztószigetre telepített, magas pilonra felfüggesztett, ferdekábeles - hídváltozatot terveztek.
A dinamikus próbaterhelés több turnusban zajlott, először 10, majd 20, végül 50 fő részvételével vizsgálták a híd rezgését, melynek során a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar hallgatói is részt vettek. A terhelést végzők összesen 23 különböző elrendezés szerint, rendezett lépésekkel haladtak át a hídon, reprezentálva egy hídon sétáló, kocogó vagy futó embertömeg hídra gyakorolt hatását.
Galériánkban a Magyar Építők fotóinak felhasználásával látványos felvételeket közlünk a Nemzeti Atlétikai Központnál épült hídról:
Eközben a szerkezeten elhelyezett gyorsulásmérő berendezésekkel mérték a híd dinamikus jellemzőit és a szerkezeten keletkező maximális gyorsulásokat - az előre meghatározott gyalogoscsoportok különböző sebességgel való áthaladásának hatására.
A mérések elvégzését követően elemezték az egyes futamok által keltett gyorsulásokat és a mért értékek felhasználásával a vonatkozó előírásoknak megfelelően kategorizálták a hidat.
A próbaterhelés során a híd rezgését kényelmi szempontból is megvizsgálták, ekkor 4-5 fő értékelte a híd komfort minőségét egy 1-től 10-ig terjedő skálán.
A próbaterhelés sikerét mutatja, hogy a hídszerkezeten a számításoknak megfelelő viselkedést tapasztaltak, vagyis a hídszerkezet dinamikai viselkedése megfelelő volt, a kitűzött maximális komfortfokozatot teljesítette.