A Déli Körvasút projekt során bővítik a vasút kapacitását Kelenföld és Ferencváros állomások között. A fejlesztés célja, hogy az agglomeráció és Budapest között több elővárosi vonat közlekedjen, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. A vonalszakasz kiemelt nemzetközi jelentőséggel is rendelkezik, mivel a MÁV Zrt. 1-es, Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasúti fővonalának része.
Az alábbi videó bemutatja, hogy néz ki jelenleg a fejlesztéssel érintett terület:
A Magyar Építők cikke szerint:
a projekt során a pesti oldalon 600 méter hosszan 4 vágány, a budai oldalon 1800 méter hosszan 3 vágány, további 1700 méter hosszan pedig 4 vágány épül ki. Továbbá két új megálló készül (Pesten a Közvágóhíd, Budán a Nádorkert megállóhely), valamint hozzávetőleg 1500 méter hosszan speciális zajárnyékoló falat emelnek.
A vasúti hidak Pesten kettő, míg Budán öt helyszínen épülnek és újulnak meg. Emellett öt új gyalogos-kerékpáros aluljárót alakítanak ki. A tervek szerint a kivitelezői munka várhatóan 2023-ban kezdődik, illetve 2027 végére fejeződik be.
Cikkünk kiemelt képe a Déli Körvasút népligeti megállójának látványterve.