A koronavírus-járvány időszakában amerikaiak milliói égtek biciklilázban, ahogy az edzőtermek bezártak, a közösségi közlekedésben pedig korlátozásokat vezettek be – amellett, hogy az utóbbi egészségügyi szempontból is kockázatosabb volt, mint a kerékpár.
A lakosság tehát rájött, hogy ha biciklire ül, akkor azzal egyszerre pótolja az edzőtermi aktivitást, és közben gyors, praktikus és járványügyi szempontból biztonságos közlekedési formát választ. Ennek eredményeként a kerékpárok árusításával foglalkozó kiskereskedelmi szektor hatalmas növekedést produkált.
Olyannyira, hogy a kínálat nem is volt felkészülve az óriási keresletre, és a bicikli gyorsan hiánycikk lett az Egyesült Államokban.
Ennek nemcsak hazai okai voltak, ugyanis a járvány időszakában a globális kínálat is szűkült.
Egy kutatás szerint az amerikai lakosság (inflációval korrigálva) 7 milliárd dollárt költött kerékpárokra, illetve kapcsolódó kiegészítőkre 2020-ban, ami jelentős növekedés volt a megelőző évben mért 6,1 milliárd dollárhoz képest. A trend pedig még 2021-ben is folytatódott, az összkiadások pedig majdnem elérték a 8 milliárd dollárt. A szezonális hatásokkal korrigált adatok szerint a csúcsot 2021 második negyedévében érte el a piac.
A Statista ábráján jól látszik, hogy 2021 harmadik negyedévétől viszont a bicikliláz enyhülni kezdett. Ennek elsősorban a növekvő beoltottság, illetve a meleg idő miatt csökkenő esetszámok voltak az okai.
2022 első negyedévében az évesített kiadás még mindig 7,5 milliárd dollár volt – vagyis meghaladta a járvány előtti szintet –, azonban egyértelműen csökkenő trend tapasztalható az iparágban.
A szektor szereplői azonban a friss számokat látva optimisták, ugyanis sokan abban reménykednek, hogy a csökkenő trend ellenére az iparág talán tartósan tartani fogja a járvány előttinél magasabb eladási szinteket.