Felháborodási hullámot váltott ki a kínai közösségi média felületeken a Gucci és az Adidas közös terméke, amelyet hamarosan piacra dobnak Kínában.
A 11.100 jüanba (több mint 600 ezer forint) kerülő „esernyő" ugyanis átereszti a vizet
– írja a BBC.
A Gucci weboldala azonban hangsúlyozza, a nem vízálló ernyő valójában napernyőként és divatos kiegészítőként funkcionál. Vagyis hivatalosan nem is célja, hogy védjen az eső ellen. A Gucci oldalán egyébként a termék 990 euróért, vagyis nagyjából 382 ezer forintért kapható.
A közösségi médiában sokan úgy érzik, a napernyő egy hatalmas átverés, míg mások úgy vélik, egy divatcikkről van szó, melynek nem a praktikusság az elsődleges funkciója.
A termék június 7-én kerül majd piacra annak a kollekciónak a keretében, amelyet a Gucci és az Adidas együtt alkotott meg.
A két vállalat egyelőre nem reagált a BBC megkeresésére az ügyben, mindazonáltal a Gucci szóvivője egy pekingi lapnak közölte, a terméket nem javasolják mindennapi használatra, legalábbis esernyőként.
Hozzátette, a napernyőnek gyűjtői értéke van és kiegészítőként funkcionál a hétköznapokban.
Kína egyébként kulcsfontosságú piac a luxusiparban. Tavaly a világ második legnagyobb gazdaságában a luxuscikkek értékesítései 36 százalékkal emelkedtek, és az iparági elemzések szerint Kína három éven belül a luxustermékek legnagyobb piaca lesz a világon.
Cikkünk kiemelt képe illusztráció.