Miközben a Goldman Sachs munkatársait is leépítési hullám fenyegeti, a manhattani iroda dolgozói döbbenten tapasztalták, hogy amikor az új évben visszatértek a munkahelyükre, már az ingyen kávé is megszűnt – írja a New York Post.
A beszámolók szerint az impozáns iroda 11. emeletén található Sky Lobby étkezőben az a kiírás fogadta a dolgozókat, hogy nincs többé ingyen kávé.
A munkatársaknak immáron 2,99 dollárt kell fizetniük a kávéért
A felháborodás pedig érthető is, mivel az ingyen kávét pont akkor szüntették meg, amikor egy újabb leépítési kör jöhet a vállalatnál, épp január első felében.
A bank egyik szóvivője egyébként jelezte, hogy továbbra is elérhetők önkiszolgáló automaták az irodában. A dolgozói beszámolók szerint azonban ezek sok esetben nem is működnek, ha pedig igen, akkor nem ritkán ihatatlanul rossz kávét adnak csak.
A vállalat vezérigazgatója, David Solomon korábban azt jelentette be, hogy
akár 4000 „gyengén teljesítő" munkatársától is megválhat a Goldman az év elején, ami a teljes állomány durván 8 százalékát jelentené.
Azóta egyes beszámolók arról szóltak, hogy a tényleges szám ennél alacsonyabb lehet.
Nem ez az első szigorítás egyébként a banknál. Tavaly áprilisban a vezetés megszüntette az ingyenes autófuvart a dolgozók számára, melyet még a koronavírus-járvány időszakában vezettek be.
A banknál uralkodó hangulatot jól mutatja egy dolgozó véleménye, aki azt mondta:
az ünnepi pihenés is stresszesen telt a leépítések miatt, most pedig még az ingyen kávét is elvették.
Egy másik munkatárs hozzátette, felháborító, hogy a vezetőség heti 90 óra munkát vár el, és közben még egy csésze kávét is sajnálnak ingyen adni.