Daraa Ali elmondta, jóllehet első munkanapjain bizonytalan volt, hamar megjött az önbizalma, és ebben segített az is, hogy sok utas gratulál neki az utazás végén, többen pedig közös fényképet is akarnak vele készíteni.
Az óránként 300 kilométeres Haramejn Expressz egy másik női vezetője, Raním Azúz elmondta,
sok esetben éppen a női utasok fejezik ki aggodalmukat az út elején, és kételkednek abban, hogy egy társuk képes a vonatot vezetni, ám az érkezéskor a legtöbb gratulál nekik.
Bár a konzervatív királyságban a nők csupán 2018-ban kaptak jogot az autóvezetéshez, azóta már nem csak autókat, hanem vonatokat is irányítanak, tavaly pedig felszállt a királyság első, kizárólag női személyzettel működő belföldi utasszállító repülőgépe.
Az országban 2016 óta több mint kétszeresére, 17 százalékról 37 százalékra nőtt a női munkavállalók aránya, jóllehet a nők körében még mindig magas a munkanélküliség:
tavaly 20,5 százalék volt, míg ugyanez az arány a férfiak esetében 4,3 százalékon állt.
Misál el-Huvejtir szaúdi közgazdász azt mondta, a kihívást immár nem a nők munkavállalásra bátorítása jelenti, hanem a több ezer nő számára történő munkahelyteremtés.
Szaúd-Arábiában a nők hagyományosan eddig is jelen voltak olyan területeken, mint az oktatás vagy az egészségügy, az öltözködési előírások enyhítésével és a munkahelyi diszkrimináció elleni küzdelemmel azonban új lehetőségek nyíltak számukra.
Egyre többen érdeklődnek a vendéglátás és a turisztikai szektor kínálta állások iránt, melyeket sokáig szinte csak külföldiek töltöttek be.