A hírről először a hajózási iparág ügyeivel foglalkozó ShippingWatch.dk számolt be. Ezt követően a Reuters írt arról, hogy a Maersk szóvivőjén keresztül megerősítítette, valóban perlik az Evergreen-t. Azt azonban nem közölte, hogy az eljárást mikor indították, és hogy mekkora kártérítés megítélését szeretnék elérni az illetékes dán hajózási és kereskedelmi ügyeket tárgyaló bíróságon. A szóvivő azt mondta:
komoly káruk származott abból, hogy az Ever Given, a világ egyik legnagyobb konténerhajója, megfeneklésével és keresztbe fordulásával hat napra lezárta a Szuezi-csatornát 2021 márciusában.
Az Ever Given-t egy tajvani hajózási vállalat, az Evergreen bérli a hajó tulajdonosától. A tulajdonos egy japán cég, a Shoei Kisen. A Maersk azt közölte, hogy keresetüket mind a hajó üzemeltetője, mind tulajdonosa, mind pedig a műszaki igazgató ellen benyújtották.
A gCaptain szakportál egyelőre nem érte el az Evergreen-t, a Shoei Kisen pedig nem kívánta kommentálni az értesülést.
Nem ez az első per az akkor világgazdasági szinten is jelentős károkat okozó esemény kapcsán. Ahogy arról az Origo beszámolt, teherhajók tulajdonosai és üzemeltetői már tavaly keresetet nyújtottak be, ám ők nem a hajó üzemeltetőjét, hanem egyenesen tulajdonosát, a japán vállalatot perlik.