Megkezdődtek a meghallgatások a londoni Legfelsőbb Bíróságon, ahogy összecsap egymással két kiskereskedelmi óriás, a Tesco és a Lidl. A német diszkontáruház szerint ugyanis a Tesco megsértette a védjegy- és szerzői jogokat, míg a brit cég ellenkereset nyújtott be – írja a Retail Gazette.
A vita tárgyát az képezi, hogy a Lidl fő logójában egy sárga kör szerepel, a Tesco pedig a klubkártya-rendszerének tagjai számára elérhető ajánlatok felsorolásához ugyancsak egy sárga kört használ.
Míg a Lidl jogi csapata úgy érvel, hogy a vállalat alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában, a Tesco jogi képviselői szerint a sárga kör önmagában (tehát szöveg nélkül) nem értelmezhető a Lidl védett szellemi termékeként.
Hugo Cuddigan, a Tesco jogi csapatának vezetője a meghallgatáson azt mondta, a jogsértés megállapításához be kellene bizonyítani, hogy
a sárga kör megalkotása elegendő művészi készséget és munkát igényel ahhoz, hogy a szerző saját szellemi alkotását képezze."
A Lidl érvelése az, hogy a vállalat bejegyeztette a szöveggel ellátott és a szöveg nélküli védjegyeket is. A Tesco szerint viszont a szöveg nélküli védjegy érvénytelen, mivel azt soha nem használták, nincs megkülönböztető képessége, és a bejegyeztetése rosszhiszeműen történt.
A panasz a Tesco által 2020 szeptemberében indult Clubcard Prices promócióhoz használt azonosító használatára vonatkozik.
A meghallgatások várhatóan a jövő héten érnek véget.