A jelentős mérföldkő megünneplésére bokrétaavatót rendezett a beruházó BMW Group és a kivitelező KÉSZ Csoport.
A 90.000 négyzetméter alapterületű festőüzem nem csak a legmagasabb, de egyben legnagyobb kihívást jelentő épület is a BMW Group Gyár Debrecen építkezésén
– fejti ki a beruházó a közleményében. A német vállalat által támasztott, minden korábbinál szigorúbb fenntarthatósági és energiahatékonysági szempontok rendkívül komplikálttá teszik a háromszintes, 26 méter magas épület kivitelezését, azonban az így szerzett tudás és tapasztalat a későbbiekben bármely más BMW Group gyár átalakítása esetén hasznosítható lesz - teszi hozzá a Magyar Építők.
A német autóipari konszern arra is rámutat: a BMW Group Gyár Debrecen a vállalatcsoport első olyan üzeme, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFactory koncepció mentén fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében.
A debreceni üzem rendkívül magas fenntarthatósági mércét állít fel.
Ez többek között 4500 fa ültetését, esővíz és megújuló energia használatát jelenti. Sőt, ezen túlmenően egy hosszú távú, Debrecenre szabott, átfogó biodiverzitási stratégia kialakítása is folyamatban van.
A hatékony és digitális gyártás előfutáraként – több mint két évvel a termelés hivatalos beindítása előtt – már most folyik a járműgyártás a leendő debreceni gyárban, legalábbis digitális formában, hiszen Debrecen a BMW Group első olyan létesítménye, amelyet teljesen virtuálisan terveznek és validálnak. Ez egyúttal fontos lépés például az új rendszerek virtuális üzembe helyezésének a folyamatos tervezési folyamatba való integrálása és automatizálása felé is.
Debrecenben a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel.
A több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, több mint 1500 munkavállalóval,
egyben ekkor gördül le a gyártósorról a Debrecenben debütáló, tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse első modellje is.