A Kincentric adatai szerint hazai viszonylatban a munkavállalók 62 százaléka viszonyul elkötelezetten a munkahelyéhez, habár a magyar piaci átlag nem különíti el a távmunkát, mert jelenleg még kevés cégnél működik ez a fajta alkalmazási mód. A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79 százalékos elkötelezettségi mutatóval a magyar piaci átlag feletti elégedettséggel nyilatkoztak.
A válaszadók többsége a közvetlen felettesek támogatását és motiválását (97 százalék) emelte ki, ami a magyar átlagban csupán 72 százalékára jellemző. A felsővezetők nyílt és őszinte kommunikációját illetően (89 százalék), valamint a hibrid munkavégzés előnyeiben (93 százalék) is rendkívül magas volt az elégedettségi ráta. A válaszadók 86 százaléka ráadásul nyugodt szívvel ajánlaná a vállalatot munkát kereső barátainak is.
Bár a megkérdezettek 90 százaléka szerint képesek hatékonyan együttműködni a kollégákkal a célok elérése érdekében, ugyanakkor az irodai jelenléttel szemben igen eltérő válaszok érkeztek.
45 százalék szerint például egyáltalán nincs szükség személyes találkozásra ahhoz, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön.
A válaszadók 86 százaléka szerint a személyes fejlődés távmunka során is ugyanúgy garantált, hiszen a vállalat lehetőséget ad arra, hogy olyan feladatokat lássanak el, melyek során új képességekre tehetnek szert. A hatáskörüket és felelősségüket illetően is pozitív visszajelzések érkeztek, 79 százalék nyilatkozott úgy, hogy kipróbálhat új dolgokat, még ha azok olykor hibához is vezetnek.
A Process Solutions nemcsak a távmunkában dolgozó kollégák körében végzett felmérést, hanem a vezetői véleményekre is kíváncsi volt. A válaszadó vezetők jelentős többsége (közel 73 százaléka) szerint a távmunkában dolgozók beilleszkedése hasonlóan sikeres, mint az irodai dolgozók esetében.
Habár az online kapcsolattartás hatékonynak bizonyult, a megkérdezettek kevesebb, mint fele szerint a betanítás folyamata viszont kicsit nehézkesebb, mint az irodai dolgozók esetében.
A távmunkában dolgozóknál a vezetés részéről a legnagyobb kihívást az ellenőrzés jelenti, azonban a kapcsolattartást és a rendelkezésre állást illető kérdésre kifejezetten pozitív visszajelzések érkeztek. A kollégákat szakmailag erős, motivált és lelkiismeretes munkavállalóként jellemezték.
A megkérdezett vezetők mindegyike hasznosnak ítélte meg a WFA (távmunkában dolgozó) munkatársak havi 1 nap irodai jelenlétét.
Az elmúlt pár évben, főként a járványhelyzet hatására, a hibrid munkarend egy bevett szokás lett mind a hazai, mind nemzetközi vállalatoknál, azonban távmunkára még kevés cégnél van lehetőség. A visszajelzések alapján azonban egyértelműen látható, hogy érdemes megvizsgálni a távmunkában rejlő potenciált.
Az adatok a Kincentric („A Spencer Stuart Company") 2022-ben készült hazai felméréseiből származnak. A dolgozói és vezetői elégedettségi felmérés a Process Solutions belső kutatása alapján készült.