Bár Walt Disney negyedéves gyorsjelentésében közölt üzleti adatok megfeleltek az elemzői várakozásoknak – pénzügyileg –, de egy soron elcsúszott a világ legnagyobb szórakoztatóipari vállalata. Ráadásul egy olyan soron, ami mindent borított: a Disney+ streamingszolgáltatására előfizetők száma ugyanis váratlanul négymillióval, 157,8 millióra csökkent, miközben az elemzők egymilliós bővülést vetítettek előre. Az nem derült ki, hogy az elemzők milyen adatokból jutottak a bővülést előre jelző konszenzusra, mikor a szórakoztató tartalmak piacával foglalkozó elemzők korábban már jelezték, hogy nagyon hirtelen nőtt meg a piaci szereplők száma, amely már önmagában is úgynevezett előfizetői kannibalizációhoz vezet, de a nagyobb probléma, hogy az infláció miatt Nyugat-Európában és az USA-ban is csökkent a vásárlók elkölthető jövedelme, így kevesebb szolgáltatást tudnak vásárolni. Például a piacvezető Netflix sem az előfizetői számra, helyette a tartalomszolgáltatás költségeinek kordában tartására figyel, hogyan például az HBO Max is, amely sok tartalmat távolított el a rendszeréből a költségekre és a tárhely szűkére hivatkozva. Vagyis a piaci környezet is affelé mutat, hogy a cégek ma nagyobb energiát fordítanak a meglevő előfizetők megtartására, mint az újak megszerzésére.
A Disney válasza a piaci problémákra, hogy az év végéig új, a családbarát Disney+ és az általános szórakoztatásra szakosodott Hulu szolgáltatását ötvöző új streaminggel áll elő. Egyrészt növelni kívánja a prémium szolgáltatásának minőségét (hangzásban és képfelbontásban), másrészt Európában az év végéig egy reklámokkal támogatott platformmal bővül kínálat. Némileg leutánozza a Netflixet. A cég szerint a reklámokkal támogatott szolgáltatásban rejlő lehetőségek még közel sincsenek teljesen kiaknázva, ezen a téren hatalmas fejlődés várható.
Ami a piacot illeti, most új irányt vesz, méghozzá a hagyományos kábeltévé szolgáltatás felé. A Disney+ is úgy épül fel, hogy az előfizetők választhatnak egyes csatornák, mint például a Star Wars, a Marvel, vagy a NatGeo témakörök között és mindegyik fül alatt tematizált tartalmakat találnak, pont úgy, mint a kábeltévé csatornáknál. Innen már csak egy lépés, hogy élő streamet is adjanak, alkalmasint a globális és lokális kereskedelmi csatornákat.
Az átalakulás lassú, de biztos folyamat lesz, az azonban borítékolható, hogy a következő 12 hónapban nagyon nehéz lesz a piaci szereplőknek új előfizetőket szerezniük.