A svéd IKEA rugalmasabb értékesítési stratégiára vált, a telefonos ügyfélszolgálat hamarosan lakberendezési tanácsokat ad, míg a problémamegoldást és a vásárlók kiszolgálását egy Billie nevű mesterséges intelligenciára (MI) bízná – írta a Reuters.
Az INGKA, a legnagyobb IKEA-franchise üzemeltetője, amely 2018-ban a vállalat 422 üzletéből 367-et működtetett, több milliárd eurót fektetett abba, hogy modernizálja az áruházak értékesítési stratégiáját, és alkalmazkodjon a távoli vásárláshoz, amely a koronavírus-járvány után is népszerű maradt.
A holding 2021 óta közel 9 ezer ügyfélszolgálati dolgozót képzett ki arra, hogy a vásárlóknak lakberendezési tanácsokat tudjanak adni, míg a Billie nevű AI – amelyet ugyanebben az évben indítottak el, az ügyfelek kérdéseinek a 47 százalékát tudta kezelni.
Áprilisban az IKEA az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is bevezette az új rendszert, miután a próbaverziót sikeresen bemutatták Európában, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben.
Az ügyfeleknek 30 eurót fizethetnek egy 45 perces online lakberendezési tanácsadásért és a javasolt terméklistáért, emellett kérhetnek belsőépítészeti konzultációt, alaprajzot és 3D-s látványterveket.
Arra a kérdésre, hogy a mesterséges intelligencia fokozott alkalmazása várhatóan létszámcsökkentéshez vezet-e a vállalatnál, egyelőre nem tudtak pontos választ adni, szerintük ez nem valószínű.
Az INGKA 2022-es pénzügyi évében a telefonos vagy videós értékesítés a távoli lakberendezési csatornáján keresztül 1,3 milliárd eurós bevételt jelentett, ami a teljes bevétel 3,3 százaléka volt. A vállalat azt tervezi, hogy a részesedést 2028-ra 10 százalékra növelik, hogy a fiatalabb generációkat is meg tudják szólítani - írja a Világgazdaság.
Ehhez képest az IKEA online áruházán keresztül közel 10 milliárd euró folyt be, ami a teljes árbevétel 25 százalékát jelentette a 2022-es pénzügyi évben.
További részleteket ide kattintva olvashat.