A Jack Daniel's megnyerte azt a pert, amelyet egy olyan kutyajáték miatt indított, mely hasonlít az általa gyártott whiskys palackokra. A kérdéses kutyajátékon szereplő felirat, illetve az egész formatervezés hasonlít az italmárka jól ismert dizájnjára, így a whiskygyártó szerint a játék készítője védjegybitorlást követett el.
Az amerikai Legfelsőbb Bíróság csütörtökön egyhangú döntésben az italgyártónak adott igazat – írja a BBC. A szokatlan eset azonban még a bíróság számára is vicc tárgya lett. A bírósági véleményt megszövegező Elena Kagan bíró például megjegyezte,
ez az ügy a kutyajátékokról és a whiskyről szól, két olyan dologról, amely ritkán fordul elő egy mondatban".
A döntés egyébként elvetette az alperes azon érvelését, miszerint a játék „nem kereskedelmi célú" paródia volt. A készítők azért hivatkoztak erre, mert ebben az esetben védené őket az amerikai alkotmány első kiegészítése, amely a szólásszabadság védelmét rögzíti.
A whiskygyártó úgy érvelt a beadványában, hogy a játékot készítő VIP Products nevű vállalat „hasznot húz" a Jack Daniel's jó hírnevéből, és összezavarja a fogyasztókat. Utóbbi kapcsán a cég azt hangsúlyozta, hogy miközben a saját palackjain az szerepel, hogy „40 százalékos alkohol",
addig a 20 dollárba kerülő rágójátékon az áll, hogy „43 százalékos kaki", illetve „100 százalék büdös".
A csomagoldáson egyébként szerepel egy címke, amely jelzi, hogy a játék nem áll kapcsolatban a Jack Daniel's-szel. A VIP Products más hasonló játékokat is gyárt, amelyek neves alkohol- és üdítőmárkák termékeire hasonlítanak.
A Jack Daniel's ügyvédje, Lisa Blatt a bírósági iratokban jelezte, a vállalat szereti a kutyákat és értékeli a jó vicceket. Nem szeretné azonban, ha a vásárlói a termékeiről a „kutyakakára" asszociálnának.