Már régen regisztrálniuk kellett a Mohu Zrt.-nél a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű, elsősorban élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi egységeknek a jövő év január 1-jétől induló országos kötelező visszaváltási rendszer tagjaiként, és – ha szükségét látták – igényelniük kellett csomagolóanyag-visszaváltó automatát is. Ahogy az Origo is megírta, a Mohu a hulladékgazdálkodási koncessziót 35 évre elnyert Mol Nyrt. leányvállalata, amelyre az anyavállalat a koncesszióban rögzített, saját feladatait bízta.
A regisztrációs kötelezettség a belföldön forgalomba hozott és kötelezően visszaváltási díjasnak minősülő termékek forgalmazóira vonatkozik.
A visszaváltási rendszerbe (DRS, deposit refund system) tartozó termékek körét meghatározó kormányrendelet még nem született meg, de a tervezet szerint a 0–6 literig terjedő fém, műanyag és üveg italcsomagolásokról lesz szó a tejalapú italok csomagolásának kivételével.
Regisztrálniuk kellett azoknak a kiskereskedelmi egységeknek is, amelyekre nem vonatkozik a kötelezettség, de a remélt előnyök miatt csatlakoznának a rendszerhez. Például azért, mert a vevő nála vásárolná le palackok visszaváltáskor kapott kupont.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) elnöke szerint mintegy 1500 kötelezettről lehet szó, de arról nincs információja, hogy eddig hányan regisztráltak.
A regisztrációra kötelezett kiskereskedelmi egységek kötelesek lesznek visszaváltó pontot fenntartani. A visszaváltás lehet visszaváltó automatával (RVM), vagy kézzel. Az utóbbihoz mobilalkalmazás társul, a Mohu pedig rendszeresen a helyszínre küld visszaváltó automatát a begyűjtött és eredeti formájában megőrzött hulladékért, a palackok gépi számlálása alapján. Ez esetben bankszámlára utalással megtéríti az üzletnek a fogyasztóknak kifizetett visszaváltási díjat - írja a Világgazdaság.
További részleteket ide kattintva talál.