Az elektromos személyautók (villanymotoros és plug-in hibrid) szállításai idén mintegy harmadával nőnek tavalyhoz képest, és megközelítik a 15 milliót – derült ki a Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzéséből. A vállalat honlapjára felkerült előrejelzés szerint jövőre a növekedés 19 százalék lesz, csaknem 17,9 millióra. Az összes elektromos jármű eladása (ebbe bele tartoznak a kisteherautók, illetve ipari gépek is) 18,45 millió darab lehet jövőre.
A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) kiszállítása idén mintegy 11 millióra nő a tavalyi 9 millióról, a plug-in hibrid (PHEV) autóké a tavalyi 3 millióról idén 4 millióra emelkedik
– írták. A Gartner elemzői arra számítanak, hogy 2030-ra az elektromos járművekre esik majd az autóeladások több mint fele.
Vagyis az alternatív hajtású autók előretörése megállíthatatlan, ugyanakkor tendencia, hogy a prémium kategóriában egyre keresettebbek a hagyományos robbanó motorok, tekintettel arra, hogy a e-autók eladásainak növekedését képtelen követni a töltő infrastruktúra, így bizonyos helyzetekben rendkívül kényelmetlenek az elektromos autók. Ráadásul egyre világosabbá válik a fogyasztók számára is, hogy az alternatív hajtású járművek ökolábnyoma nem feltétlenül kisebb, a robbanómotorosokétól. Az viszont tény, hogy helyben zéró a károsanyag kobocsátásuk.
Az előrejelzések alapján 2027-re egy BEV átlagára megegyezik majd egy hasonló méretű belső égésű motoros autóéval
– ami valódi eladásrobbanást hozhat. 2030-ra azonban az áramtermelés és a hálózati kapacitás akadályozhatja az elektromos járművek további tömeges terjedését, ártól függetlenül.