A japán fővárosban, Tokióban, egyes üzletekben külön részleget nyitottak a szalagos magnókazettáknak, annyira megnőtt az érdeklődés rájuk. Különös módon, nem az idősebb generiáció tagjai keresik, hanem elsősorban a 20-as, 30-es éveikben járó fiatalok.
A Nikkeien megjelent riport szerint a kazettát vásárló fiatalok számára más minőséget jelent a zenehallgatás szalagról, mint az egyékbént általuk is használt digitális megoldásokkal, például számítógépen vagy streamingszolgáltatáson.
Akkor hallgatok zenét kazettáról, ha a zenére akarok odafigyelni
– nyilatkozta egy boltban az egyik fiatal vásárló.
A franchise hálózatként működő zenei lemezeket árusító Tower Records egyik boltjában elmondták: az új és használt kazettákat egyaránt kínáló részlegükön most nagyjából 3000 darab közül válogathatnak a vásárlók. A részleget tavaly szeptemberben alakították ki, és akkor még csak nagyjából 500 tételt tartottak ott, az érdeklődés miatt azonban hamar bővíteni kellett a kínálatot.
A kazetták nem csak a japán vásárlók, hanem a turisták körében is népszerűek.
A kazettákkal együtt nő a bakelitlemezek népszerűsége is, igaz, ezek drágábbak mint a műsoros kazetták. Utóbbiakhoz már 1000 jen (nagyjából 2400 forint) körüli áron hozzá lehet jutni.
Egy 2022-es japán zenei kiadói felmérés szerint a zenekedvelők mintegy 60 százaléka a YouTube-ot, eredetileg videómegosztóként indult globális platformot használja zenehallgatásra. Az analóg formák iránt ugyanakkor nő az érdeklődés, a felmérés megállapításai szerint a fiatalok körében azért, mert új élményeket keresnek a digitális világon túl, míg az idősebbeknél a nosztalgia játszik szerepet ebben.
Növekvő népszerűségük miatt számos könnyűzenei előadó felfedezte magának az analóg hanghordozók világát, és tudatos üzleti döntéssel adják ki anyagaikat kazettán is a CD, illetve digitális formátumok mellett.
Látva az üzleti lehetőséget a kazettareneszánszban, az elektronikai termékeket gyártó Toshiba Lifestyle tavaly júliusban piacra dobta hordozható kazettás lejátszójának új változatát.
Magyarországon ezek voltak a "walkman" néven ismert készülékek.
A japán gyártó az 1980-as "Walky" dizánját porolta le, de a fiatal vásárlók igényei szerint képes a vezeték nélküli fülhallgatók kezelésére is.
A Side-B Creations nevű tokiói gyártó pedig azt közölte: napjainkban tízszer több kazettás lejátszót adnak el, mint 2017-ben.