A Revolut vezérigazgatója egy Párizsban rendezett sajtónyilvános eseményen jelentette be, hogy stratégiaváltásra készülnek Franciaországban. Ennek részeként egy, a fintech bank koncepciójának egyik alapvető jellemzőjét is zárójelbe tennék:
fizikai kirendeltséget illetve bankfiókokat nyitnának.
Ez nem hivatalos bejelentés, de Nik Storonsky szavai alapján az ötletnél már jóval előrehaladottabb lehet a Revolutnál a bankfiók nyitásának gondolata. A cégvezető arról beszélt, hogy szeretnék márkájukat a jelenleginél jobban láthatóvá tenni, növelni a bizalmat a digitális szolgáltatások iránt, ennek pedig egyik eszköze épp a fizikai bankfiók nyitása lehet.
Az eseményről tudósító C-Innovation megjegyzi, hogy a Revolut ezzel a lépéssel több piaci fejleményre reagálna.
Egyrészt az ügyfelek nagyobb bizalommal lennének a pénzintézet iránt, ha a cég ilyenformán kézzelfoghatóvá, valóban láthatóvá válna.
Másrészt könnyebben megszólíthatnának olyanokat is, akik egyébként kevésbé használják az online csatornákat (köztük idősebbeket).
Harmadrészt ezzel reagálnának a hagyományos bankok jelentette kihívásra is, akik rohamtempóban fejlesztik saját szolgáltatásaikat, hogy a fintech-cégekkel is versenyezhessenek.
Franciaországban az emberek hagyományosan nagy értéket tulajdonítanak a személyes jelenléten alapuló kapcsolatoknak a bankokkal és a pénzintézetekkel.
A cég ezt a sajátosságot is szeretné kihasználni fizikai fiók nyitásával, emellett a bonyolultabb pénzügyi szolgáltatások piacán – például a hitelezés – várhatóan csak akkor lehet eredményes, ha fizikailag is elérhetővé válik az ügyfeleknek.
A Revolutnak vélhetően a francia piacon túl is fontos az ügyfelek bizalmának elnyerése, különösen azért, mert mint az Origo megírta, tavaly komoly gondokat találtak az előző évi beszámolójukban.
A magyarországi jegybank már régóta szorgalmazza, hogy a vállalat hozzon létre itteni leányvállalatot, mert a magyarországi ügyfelek érdekeit ez szolgálná jobban. A magyar betétbiztosítási védelem ugyanis jelenleg nem terjed ki magyar ügyfelek pénzére.